چهارشنبه 11 مهر 1403

10 هزار قرص نان نذری در مهریز توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 هزار قرص نان نذری در مهریز توزیع شد

یزد - ایرنا - به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) و به یاد شهدای قیام 15 خرداد سال 1342 امروز (پنجشنبه) برای چهاردهمین سال متوالی با حمایت و همراهی تعدادی از خیران مهریز، 10 هزار قرص نان نذری سنتی «سوروک» در حسینبه باغ بهار این شهر تهیه و توزیع شد.

به گفته مسوول تهیه نان نذری سوروک، پخت این تعداد نان به یاد تمام اموات و گذشتگان به عنوان یک برنامه فرهنگی و اجتماعی همه ساله در محله باغ بهار به صورت خودجوش و توسط مردم انجام می شود.

عباس دهقانی‌زاده عصر پنجشنبه در حاشیه توزیع نان در گفت و گو با ایرنا افزود: قشرهای مختلف مردم مومن با نظم و ترتیب خاصی برای دریافت نان برای مصرف شخصی و آشنایان در محل حسینیه بزرگ منطقه حضور یافتند.

وی اظهار کرد: امسال برای پخت نان پنج تن آرد و دیگر مواد اولیه توسط مردم و خیران جمع‌آوری شد و 50 نفر در تهیه و توزیع آن با رعایت مقررات بهداشتی همکاری کردند.

سوروک نوعی نان روغنی محلی است که تهیه می‌شود و مردم بیشتر آن را در ماه رجب و روزهای پنجشنبه می‌پزند و به یاد رفتگان خود و برای اموات و درگذشتگان خیرات می کنند.

نان سوروک در گذشته در مراسم شب‌نشینی‌های دوستانه نیز پخت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت، که بسیار خوشمزه است و با روغن کنجد تهیه می‌شود.

مرکز شهرستان 55 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*