دوشنبه 16 مهر 1403

11 معلم خراسان شمالی نمونه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
11 معلم خراسان شمالی نمونه شدند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 11 نفر از معلمان این استان در سال تحصیلی جاری در طرح ملی و استانی نمونه شدند.

مهدی مودی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک نفر از فرهنگیان این استان دررده ملی و 10 نفر نیز در رده استانی به عنوان معلم نمونه معرفی شدند که در هفته معلم به صورت ویدئو کنفرانس از آنها تجلیل می شود. وی اضافه کرد: در مجموع از بین 31 آموزش و پرورش استان های کشور 14 نفر به عنوان معلم نمونه ملی معرفی شدند که یک نفر از این معلمان از استان خراسان شمالی انتخاب شد و در سال گذشته نیز این استان در جمع معلمان نمونه ملی یک نماینده داشت. مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: 2 طرح برای انتخاب معلمان نمونه به صورت ملی و استانی اجرا شد و در طرح ملی «جلوه‌های معلم» 121 معلم در سطح شهرستان و 11 نفر در سطح استان تجلیل می شوند. مودی نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار مجازی با معلمان، برگزاری یادواره شهداء، گلباران گلزار شهداء را از مهمترین برنامه های هفته بزرگداشت معلم در استان خراسان شمالی اعلام کرده است.

180هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر 14 هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد 104 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در جمهوری اسلامی در تاریخ ایران به نام روز معلم نامگذاری شده است و متناسب با این نامگذاری از فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی می شود.

*س_برچسب‌ها_س*