دوشنبه 11 تیر 1403

12 واحد صنفی متخلف در مهاباد پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
12 واحد صنفی متخلف در مهاباد پلمب شد

مهاباد - ایرنا - کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: 12 واحد صنفی متخلف در راستای اعمال محدودیت‌های جدید کرونا در این شهرستان پلمب شد.

سیاوش مهرور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد واحد صنفی که پس از ساعت 18 عصر فعالیت داشتند، در راستای اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان شناسایی و دستور تعطیلی آنها صادر شد.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد صنفی متخلف شامل 6 قلیان سرا، پنج شیرینی‌سرا و یک آبمیوه فروشی است، افزود: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا فعالیت تمام واحدهای صنفی از ساعت 18 عصر به بعد ممنوع بوده و هرگونه فعالیت ضمن پلمب، جریمه تعزیرات حکومتی نیز درپی دارد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد ادامه داد: همچنین در طول این ماه، 90 واحد صنفی پرخطر در راستای مقابله با کرونا به جهت بی‌توجهی به هشدارها پلمب شد.

مهرور با اشاره به اینکه بازرسان این مرکز 600 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد را طی یک هفته گذشته کشف و ضبط کردند، اضافه کرد: سه واحد قلیان سرا که به صورت غیرمجاز و سرخود اقدام به بازگشایی و رفع پلمب واحدهای صنفی کرده بودند، ضمن تشکیل پرونده قضایی، دوباره پلمب شدند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان 190 اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

براساس محدودیت‌های جدید کرونا فعالیت تمام واحدهای صنفی به جر گروه شغلی اول در مهاباد با توجه به وضعیت هشدار در این شهرستان به مدت یک هفته دیگر (تا تاریخ 30 آبان‌ماه) تمدید و در این مدت اصناف تا راس ساعت 18 امکان فعالیت خواهند داشت.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*