سه‌شنبه 17 مهر 1403

120 کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی بازسازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
120 کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی بازسازی می‌شود

بجنورد - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: 120 کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان شمالی به‌صورت متمرکز از سوی سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور بازسازی می‌شود.

به گزارش ایرنا علی نیکزاد روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای اداری خراسان شمالی به خبرنگاران اظهار داشت: مقرر شده است 6 هزار میلیاد ریال اعتبار نیز از محل تبصره 56 بانک ملی در اختیار استان قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین اعتبارات مصوب قبلی راه های در دست ساخت استان، تخصیص 100 درصدی خواهد داشت.

وی گفت: همچنین مقرر شده است تسهیلاتی ارزا از طریق دفتر مناطق روستایی و برخی تسهیلات و ماشین آلات از طریق سازمان شهرداری و دهیاری وزرات کشور در اختیار استان قرار گیرد.

نیکزاد با اشاره به ساخت 20 هزار واحد مسکونی در استان گفت: 10 هزار واحد در شهرها و 10 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در روستای استان توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد که در این بین تسهیلات ارزان قیمت 500 میلیون ریالی و تسهیلات بلاعوض 300 میلیون ریالی در اختیار خانوارها قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شده است در خصوص گلستان شهر بجنورد، پنج هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار شهرداری بجنورد قرار گیرد و 170 میلیارد ریال اعتبار نیز از طریق سازمان ملی زمین و مسکن برای استان تخصیص یابد که این اعتبار با دستور استاندار خراسان شمالی در شورای مسکن هزینه خواهد شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز به خراسان شمالی سفر کرد و اجرای 60 طرح عمران شهری، کلنگ زنی 20 هزار واحد مسکونی و حضور در نشست شورای اداری خراسان شمالی از برنامه های وی بود.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*