دوشنبه 9 مهر 1403

147 میلیارد تومان برای مسکن و عمران روستایی کوهدشت هزینه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
147 میلیارد تومان برای مسکن و عمران روستایی کوهدشت هزینه شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: از زمان فعالیت این نهاد تاکنون 147 میلیارد تومان برای بهسازی مسکن و عمران روستایی شهرستان کوهدشت در قالب تسهیلات و اعتبار عمرانی هزینه شده است.

مسعود رضایی عصر یکشنبه درجلسه مشترک با فرماندار کوهدشت با اشاره به وجود بیش از 17 هزار خانوار روستایی درشهرستان کوهدشت، بر مقاوم سازی مسکن روستایی و اجرای دقیق طرح هادی دراین شهرستان تاکید کرد و افزود: بهسازی و بازسازی 6 هزار و 900 واحد مسکن روستایی در شهرستان کوهدشت انجام شده است.

وی ادامه داد: با هزینه کرد 147 میلیارد تومان اعتبار در روستاهای کوهدشت درصد مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان به 48 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در 78روستای شهرستان کوهدشت افزود: بیش از38 میلیارد تومان اعتبار در قالب بهسازی معابر روستایی، اجرای مقاطع هیدرولیکی، پیاده روسازی و آسفالت معابر نیز هزینه شده است.

وی اظهار داشت: همزمان با بازسازی نقاط آسیب‌دیده از سیل سال گذشته در سطح استان حدود هفت هزار و 600 سهمیه واحد در قالب بهسازی مسکن روستایی استان با 300 میلیارد تومان تسهیلات آغاز شده و در دست اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین گفت: 20 هزار واحد مسکن روستایی در قالب بازسازی واحدهای سیل‌زده و طرح ویژه مسکن در استان احداث شده است.

رضایی با بیان اینکه تاکنون 103 هزار واحد روستایی لرستان مقاوم سازی و بهسازی شده ادامه داد: عملیات مقاوم‌سازی 18 هزار و 800 واحد مسکن روستایی استان در حال انجام است که با تحقق این مهم درصد مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان از 67 به 80 درصد می‌رسد.

*س_برچسب‌ها_س*