پنج‌شنبه 19 مهر 1403

17 واحد صنفی متخلف در مهریز پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
17 واحد صنفی متخلف در مهریز پلمب شد

یزد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: در شبانه‌روز گذشته 17 واحد صنفی به دلیل اجرا نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نادیده گرفتن اعمال محدودیت‌های ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان پلمب شد.

دکتر سیدرضا پورمازار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از واحدهای صنفی به هشدارها در رعایت کردن نکات بهداشتی در پیشگیری و مهار کرونا در منطقه بی‌توجه هستند.

وی ادامه داد: هدف اصلی مسوولان ابتدا بعد نظارتی و تذکر لسانی به صنوف مختلف برای رعایت مقررات بهداشتی است ولی در صورت اصرار و توجه نکردن، واحدهای متخلف پلمب می‌شود.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز، ویروس کرونا مشکلات اقتصادی فراوانی را برای مردم به ویژه اصناف بوجود آورده ولی حفظ سلامتی عمومی مردم از مهمترین اولویت‌هاست.

پورمازار خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت‌ها در نحوه فعالیت صنوف در راستای کاهش زنجیره انتقال این ویروس است که باید همه مردم و اصناف تا پایان طرح همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین رییس اتاق اصناف مهریز 20 آبان‌ماه امسال به ایرنا گفته بود: در اجرای طرح افزایش نظارت بر نحوه فعالیت مراکز مختلف 40 واحد صنفی به علت رعایت نکردن نکات بهداشتی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پلمب شد.

محمدرضا زارع زاده با اشاره به اینکه در این مدت با همکاری دستگاه‌های مختلف از یک هزار و 200 بازدید از محل کسب و کار اصناف صورت گرفت افزود: اعضای کمیته نظارت متشکل از مدیران اجرایی و کارشناسان، با هدف نظارت و تامین حفظ و ارتقای سلامت مردم وظایف محوله را انجام می‌دهند.

تاکنون سه هزار نفر از کسبه مهریز زیرپوشش آموزش حضوری پیشگیری از کرونا قرار گرفتند و این شهرستان 2 هزار و 300 واحد صنفی دارد و مرکز این شهرستان 55 هزار نفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*