شنبه 7 مهر 1403

19 مرکز مدیریت و کنترل حوادث در استان‌ها فعالیت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
19 مرکز مدیریت و کنترل حوادث در استان‌ها فعالیت می‌کنند

تهران - ایرنا - معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران از فعالیت 19 مرکز مدیریت و کنترل حوادث در کشور به منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده در مراحل چهارگانه مدیریت مخاطرات طبیعی خبر داد.

امیر قادری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار بحران ایرنا با اعلام این مطلب افزود: سازمان مدیریت بحران کشور از سال 1385 به منظور فرماندهی واحد در زمان وقوع حادثه و انجام بهتر عملیات آمادگی و مقابله اقدام به برنامه ریزی برای احداث پروژه ای تحت عنوان مرکز مدیریت و کنترل حوادث در مراکز استان های سراسر کشور کرده است.

وی ادامه داد: این مراکز در زمان عادی محل انجام فعالیت های مربوط به پیش بینی و پیشگیری، انجام هماهنگی های لازم برای آمادگی دستگاههای اجرایی ذیربط و مدیریت بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از حوادث هستند و در زمان وقوع مخاطره نقش اتاق بحران و فرماندهی حادثه را به منظور انجام عملیات مقابله و هماهنگی های لازم برای کاهش خسارت جانی و مالی وارده ناشی از وقوع مخاطرات طبیعی (با بهره گیری از تمامی اطلاعات استانی و ملی و منطقه ای) را ایفا می کنند.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران اضافه کرد: با توجه به کارکردهای مورد انتظار از این مراکز در شرایط عادی و بحرانی باید ضوابط و معیارهای خاصی برای طراحی، مکان یابی و جزئیات اجرائی سازه در نظر گرفته شود و این مراکز به گونه ای طراحی شوند که در برابر مخاطرات طبیعی نظیر زلزله، سیل، طوفان و نظایر آن دارای عملکرد قابلیت استفاده بی وقفه باشد.

قادری توضیح داد: تاکنون پیشرفت فیزیکی میانگین این پروژه در استانهای کشور 73 درصد بوده و 19 مرکز مدیریت و کنترل حوادث به بهره برداری رسیده و به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده در مراحل چهارگانه مدیریت مخاطرات طبیعی فعالیت می کنند.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

*س_برچسب‌ها_س*