یک‌شنبه 15 مهر 1403

19 پایگاه خدمات مشاوره انتخاب رشته در زنجان به کنکوری‌ها خدمات می‌دهد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
19 پایگاه خدمات مشاوره انتخاب رشته در زنجان به کنکوری‌ها خدمات می‌دهد

زنجان - ایرنا - رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده همزمان با آغاز انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری 19 پایگاه ارائه دهنده خدمات مشاوره ای به دانش آموزان در سطح این استان فعال شده است.

مهدی نیکخواه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، پایگاه‌های انتخاب رشته این استان نیز فعال شده است که در 2 شیفت صبح و بعدازظهر به مراجعه کنندگان خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

وی اظهار داشت: این اداره کل، همه ساله دوره ها و کارگاه های آموزشی متعددی را برای مشاوران و کارشناسان خبره خود برگزار می‌کند تا با آخرین ضوابط انتخاب رشته آشنا شوند و دانش آموزان را در این خصوص راهنمایی کنند.

نیکخواه ادامه داد: بر این پایه از مجموع پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری در سطح این استان، سه پایگاه در نواحی یک و 2 و همچنین زیر مجموعه اداره کل آموزش و پرورش دایر شده و خدمات مورد نیاز را در بازه زمانی یاد شده به دانش آموزان ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و برای رفاه بیشتر دانش آموزان و خانواده های آنان طبق پروتکل های بهداشتی مشاوره های حضوری در پایگاه‌های انتخاب رشته این استان از طریق تماس تلفنی و نوبت دهی قبلی انجام می شود.

نیکخواه افزود: بر این اساس گروه‌های هدف می توانند برای انتخاب رشته کنکور سراسری در روزهای باقیمانده با شماره 33466080 واقع در سعدی شمالی، خیابان بهار، پایگاه ناحیه 2 آموزش و پرورش زنجان با شماره 33451045 واقع در کوچه مشکی، چهارراه سوم، کانون امام خیمنی (ره) و پایگاه ناحیه یک با شماره تلفن 33465974 به درمانگاه سابق فرهنگیان واقع در چهارراه امیرکبیر مراجعه و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی یادآورشد: طی 2 سال گذشته با اقدامات و آگاه‌سازی لازم به خانواده ها شمار استقبال از پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری این استان افزایش یافته و اطمینان بخشی بیشتری را برای دانش آموزان بوجود آورده است.

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: خانواده ها و دانش آموزان به این مهم توجه داشته باشند که مراکزی از قبیل کافی نت‌ها و موسسات دیگر از اطمینان بخشی لازم در انتخاب رشته برخوردار نیستند و چه بسا سرنوشت تحصیلی فرد را با ابهام مواجه می‌کنند.

وی یادآوری کرد: این اداره کل از طریق مجرای قانونی هیچ اختیاری برای برخورد با موسسات غیرمجاز انتخاب رشته کنکور سراسری ندارد و متولیان امر باید نظارت های لازم را انجام دهند.

نیکخواه ادامه داد: تعرفه های پایگاه های انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری این اداره کل نسبت به موسسات دیگر ناچیز بوده و این مهم در راستای رضایتمندی گروه‌های هدف است.

به گفته این مسؤول با گنجاندن نظرسنجی در پایگاه‌های انتخاب رشته میزان رضایت مندی از نحوه خدمات ارائه شده، ثبت و سپس مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری که از 2 مهر امسال آغاز شده تا پنجم همین ماه ادامه دارد و دانش آموزان و خانواده های آنان می توانند از ساعت هشت تا 13 ظهر و بعدازظهر ها از ساعت 16 تا 20 به پایگاه‌های یاد شده مراجعه کنند.

*س_برچسب‌ها_س*