پنج‌شنبه 19 مهر 1403

190کیلومتر آتش‌بُر در مناطق جنگلی کهگیلویه‌وبویراحمد ایجاد شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
190کیلومتر آتش‌بُر در مناطق جنگلی کهگیلویه‌وبویراحمد ایجاد شد

اسلام جاودان خرد گفت: به‌منظور جلوگیری و خودکنترلی آتش بیش از 190کیلومتر آتش بر در مناطق حفاظت‌شده استان ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با شروع فصل گرما احتمال آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می یابد. بر این اساس، اتخاذ تدابیر مناسب برای کاهش سطح آتش سوزی ها و میزان خسارات به منابع ملی و نسل های آینده، اقداماتی است که از سوی دستگاه های متولی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

اسلام جاودان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در جمع خبرنگاران از اقدامات محیط زیست در حوزه آتش بر خبر داد و گفت: محیط بانان با سه دستگاه تراکتور در مناطق حفاظت شده گرمسیر تا سردسیر بیش از 190 کیلومتر آتش بر ایجاد نمودند.

وی به توپوگرافی عمدتا" کوهستانی مناطق تحت مدیریت محیط زیست در استان اشاره کرد و افزود: کوهستانی بودن اغلب مناطق استان باعث شده، در بیشتر موارد کار اطفاء حریق با کندی و سختی فراوانی انجام گیرد، لذا اتخاذ اقداماتی که نقش خودکنترلی در آتش را ایفا نمایند ضروری بود.

جاودان خرد افزود: این اداره کل به منظور پیشگیری از گسترش آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق جنگلی و مرتعی، ایجاد آتش بر را در دستور کار خود قرار داد و در همین راستا بیش از 190 کیلومتر آتش بر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست در 2 حوزه گرمسیر و سردسیر ایجاد نموده و محیط بانان همچنان روزانه مشغول ایجاد آتش برند.

وی افزود: بی توجهی و سهل‌انگاری بعضی از افراد هنگام حضور در عرصه‌های جنگلی احتمال وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها را افزایش داده که با ایجاد آتش بر، امکان گسترش حریق‌های احتمالی تا حد قابل توجهی در این مناطق کاهش می‌یابد. جاودان خرد از مردم خواست: کشاورزان ضمن خودداری از آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و باغ های حاشیه مناطق حفاظت شده از رها کردن شیشه و پلاستیک در جنگل که ممکن است بر اثر افزایش دما و تابیدن خورشیدن باعث ایجاد آتش سوزی شود، جدا خوددراری کنند.

انتهای پیام /