چهارشنبه 18 مهر 1403

2 دانش‌آموز خراسان شمالی در یو. سی. مس جهانی شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 دانش‌آموز خراسان شمالی در یو. سی. مس جهانی شدند

بجنورد - ایرنا - نماینده حقوقی یو. سی. مس ایران در خراسان شمالی گفت: 2 دانش‌آموز دختر استان در رقابت‌های جهانی این رشته رتبه دوم را از آن خود کردند.

علی یزدانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یسنا پهلوانی از بجنورد و یلدا مصرزاده از شیروان دانش آموز موفق به کسب رتبه دوم جهانی شدند.

وی افزود: در بیست و پنجمین مسابقه جهانی یو. سی. مس که به صورت برخط (آنلاین) در 20 و 21 تیرماه برگزار شد 9 دانش آموز از استان خراسان شمالی شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه در سال 98، باوجود کسب سهمیه جهانی، به دلیل مسایل مالی در رقابت های یو. سی. مس شرکت نکرد، گفت: استان در رقابت یو. سی. مس سال 97 که در مالزی برگزار شده بود، موفق به کسب 4 رتبه اول جهان شد.

یزدانی افزود: تیم یو. سی. مس خراسان شمالی مردادماه پارسال با 14 دانش آموز برگزیده از مسابقه استانی در هفتمین مسابقه کشوری شرکت کرد و در مجموع در سطوح مختلف 9 رتبه اول، 4 رتبه دوم و یک رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

نماینده حقوقی یو. سی. مس ایران در خراسان شمالی گفت: در آن مسابقه هزار و 100 دانش آموز از سراسر کشور حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 کشور عضو یو. سی. مس هستند، گفت: دانش آموزان خراسان شمالی، چهار سال در مسابقات جهانی یو سی مس شرکت کرده اند و در سال 94 در هندوستان سه نماینده از استان حضور یافته و رتبه دوم جهان را کسب کردند.

یزدانی افزود: دانش آموزان استان سال 95 نیز در دبی با 2 نماینده شرکت کرده و یک رتبه اولی و یک رتبه دومی به دست آوردند و در سال 96 نیز در مالزی با 4 نماینده 2 رتبه اول و 2 رتبه دوم جهان را کسب کردیم.

برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در ریاضیات می‌شود، بلکه با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌شود.

از سال 1993 (زمان ابداع UCMAS) تاکنون بیش از 80 کشور به عضویت موسسه UCMAS درآمده و میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از برنامه‌های آموزشی این سیستم بهرمند شده‌اند که مهمترین این کشورها شامل کانادا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، سوریه، لبنان، بحرین، مالزی، اندونزی، هند، امارات، قطر، کویت، عربستان سعودی، مصر، نیوزیلند، سریلانکا، کنیا، اردن، فیجی، یمن، نیجریه، عمان و سودان است.

*س_برچسب‌ها_س*