شنبه 29 اردیبهشت 1403

2 زرافه باغ وحش صفادشت تلف شدند / صفادشت مشتری ثابت دامپزشکی تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
2 زرافه باغ وحش صفادشت تلف شدند / صفادشت مشتری ثابت دامپزشکی تهران

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست تهران گفت: یک زرافه مرکز نگهداری حیوانات صفادشت در شهریور 1401 و دومین زرافه 4 ماه بعد یعنی در دی ماه تلف شدند.

محمد کرمی گفت: زرافه‌ها حیوانات غیر بومی هستند که به صورت پرورش یافته تکثیر و بزرگ میشوند، حدود 3 سال پیش 3 زرافه، چند ماهه وارد مرکز نگهداری صفادشت شدند که از بین این 3 زرافه که یک نر و 2 ماده بودند، اولین زرافه نر چند سال پیش تلف شد و دومین زرافه که ماده بود در اواخر شهریور 1401 و آخرین زرافه هم 4 ماه بعد یعنی در دی 1401 تلف شد.

وی افزود: کالبدگشایی و نمونه برداری توسط دامپزشکی انجام شده است، اما نتیجه برای محیط زیست استان تهران ارسال نشده است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی محیط زیست تهران در مورد دادن علوفه‌های فاسد به زرافه‌ها گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم، اگر هم علت مرگ این باشد باید با نمونه برداری و بررسی‌های ثانویه متوجه این موضوع شوند، اما ما اخطار‌های لازم را به صفادشت دادیم، اگر قصور و کوتاهی در تغذیه، نگهداری یا مباحث مربوط به بهداشت و دامپزشکی را رعایت نکرده باشند، برخورد‌های حقوقی با مرکز نگهداری صفادشت خواهد شد.

وی در مورد زمان نتیجه دامپزشکی گفت: اطلاعی از زمان نتیجه کالبد گشایی ندارم و دامپزشکی باید در این رابطه پاسخگو باشد.

کرمی گفت: مجوز مرکز نگهداری صفادشت به نام شهرداری صفادشت است، که در اختیار پیمانکار قرار داده شده است، و شهرداری فقط نقش نظارتی دارد، ما هر 2 هفته یک بار مراکز باغ وحش را در سطح استان تهران از جمله مرکز نگهداری حیوانات صفادشت را پایش می کنیم و بر وضعیت نگهداری و سلامت حیوانات نظارت داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست