پنج‌شنبه 19 مهر 1403

2 هزار متر مربع زمین برای احدث مدرسه به آموزش و پرورش کهریزک اهدا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 هزار متر مربع زمین برای احدث مدرسه به آموزش و پرورش کهریزک اهدا شد

شهرری - ایرنا - رییس آموزش و پرورش بخش کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای درسون آباد این بخش به مناسبت عیدسعید فطر زمینی به متراژ 2 هزار مترمربع جهت احداث مدرسه به آموزش و پرورش به صورت رایگان واگذار کردند.

محمد رضا افضلی نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه کنونیروستای درسون آباد فرسوده، دارای متراژ اندک بوده و شرایط استانداردهای موجود را ندارد، برهمین اساس مدرسه 10 کلاسه در این روستا با ظرفیت 150دانش آموز به زودی احداث می‌شود.

وی به ارزش ریالی زمین اشاره کرد و افزود: ارزش ملک مذکور چهار میلیارد تومان است و با احداث این آموزشگاه بخشی از معضلات فضای آموزشی در این منطقه مرتفع می‌شود.

رییس آموزش و پرورش بخش کهریزک خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در نظر دارد تا با مشارکت خیرین و دهیاری روستا و همچنین اداره کل نوسازی مدارس در اولین فرصت این آمورشگاه را بنا کرده و میزبان و پذیرای 150 دانش آموز دختر و پسر درمقطع ابتدایی باشد.

وی عنوان کرد: هزینه ی ساخت یک آموزشگاه در این زمین حدود 2 و نیم میلیارد تومان است تا بتوان این آموزشگاه را تکمیل کرده و مورد بهره‌برداری قرار داد.

به گفته افضلی نیا در سال 93 شمار دانش آموزان کهریزک 23 هزار و 500 نفر بوده که در حال حاضر این تعداد دانش آموز به 32 هزار نفر در 124 مدرسه رسیده است.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*