یک‌شنبه 15 مهر 1403

24 مورد پژوهش در خصوص کرونا در زنجان انجام شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
24 مورد پژوهش در خصوص کرونا در زنجان انجام شده است

زنجان - ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 24 پژوهش در خصوص کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام شده است که 2 مورد از آنها طرح‌های خلاقانه به شمار می‌رود.

پرویز قزلباش روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان زنجان، اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی که بیشتر تحصیل آنها عملی و در بیمارستان است، افت شدید کیفیت آموزشی از مشکلات دانشجویان این دانشگاه در آموزش مجازی است.

وی یادآورشد: ترم گذشته به دلیل شرایط بیماری، دانشگاه در وضعیت خاصی قرار داشت که با توجه به اینکه بخش عمده تحصیلات دانشجویان عملی و بیمارستانی است، به تاکید وزارت بهداشت این گروه از دانشجویان به هیچ شکل در کشور و به تبع آن در استان تعطیل نشدند. قزلباش با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های آموزش مجازی و همچنین هزینه یک میلیاردی برای سرورهای آموزش مجازی، بیان کرد: اشتراک گذاری 10 هزار و 600 محتوای درسی و همچنین برگزاری 740 آزمون از طریق همین زیر ساخت‌ها در سامانه نوید فراهم شد و در زمینه مشارکت اساتید و دانشجویان در این آموزش‌ها، دانشگاه هفتم کشور بودیم. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: تمامی دانشجویان و کارآموزان که در بحث کرونا درگیر بودند بیمه عمر و حوادث شدند و در مواردی پرداختی آنها را تا سه برابر افزایش دادیم. وی با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: سال تحصیلی جدید با 25 تا 50 درصد ظرفیت حضوری و چرخشی برگزار خواهد شد و بقیه کلاس‌ها مجازی خواهد بود. قزلباش با اشاره به اینکه ترم قبل دانشجویان به صورت تک‌نفره در هر اتاق خوابگاه بودند خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما خوابگاه‌های خودگردان است که چون اغلب استیجاری هستند به دلیل افزایش شهریه که در توان دانشجویان نیست با مشکل مواجه شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*