چهارشنبه 13 تیر 1403

24 واحد صنفی در مشهد پلمب شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
24 واحد صنفی در مشهد پلمب شدند

مشهد - ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ابتدای اجرای طرح "ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضروری بعد از ساعت 18" تاکنون 24 واحد صنفی بی توجه به محدودیتهای کرونایی در این کلانشهر پلمب شدند.

امیر دلداری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای صنفی شامل فروشندگان پوشاک، کافی شاپ، کفش فروشی و عرضه آبمیوه و بستنی هستند که بعد از ساعت 18 نیز اقدام به فروش کالا و خدمات می‌کردند.

وی ادامه داد: مجتمع‌های تجاری و پاساژها بعد از ساعت 18 به طور کلی ممنوعیت فعالیت دارند و اکثر صاحبان این اماکن تجاری مصوبه ستاد ملی کرونا را رعایت کرده و بعد از ساعت مقرر تعطیل شده‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: بیشتر واحدهای صنفی متخلف که بعد از ساعت 18 دایر بوده و تذکر دریافت کرده یا پلمب شده‌اند، واحدهای صنفی حاشیه خیابانها هستند.

وی افزود: شب گذشته 11 گشت مشترک بازرسان اصناف، کارشناسان بهداشت، اداره نظارت بر اماکن عمومی، سازمان صنعت معدن و تجارت در شهر تشکیل شد که منجر به انجام سه هزار و 720 مورد بازرسی، دادن 175 مورد اخطار و تنظیم 25 فقره فرم تخلف و ارسال به تعزیرات حکومتی و یک مورد پلمب شد.

دلداری ادامه داد: مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت مشاغل غیرضروری از ساعت 18 به بعد، شامل مشاغل گروه 2 می‌شود و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های سه و چهار که طبق مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا تا 24 آبان ماه بوده براساس مصوبه جدید تمدید شده است.

مشاغل گروه 2 بخش صنفی مشمول مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا شامل پاساژها، مراکز خرید و فروش مواد غیرغذایی، قنادی و خشکبارها، آبمیوه فروشی‌ها، مراکز طبخ غذا، آرایشگاه‌های مردانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، مشاوران املاک، بازار فروش خودرو، فروشندگان فرش و موکت، اسباب بازی فروشی‌ها، عرضه کنندگان لوازم خانگی، خدمات چاپ و فعالیت‌های وابسته، آتلیه و عکاسی، پرده فروشی، مبلمان، کیف و کفش، لوازم تحریر و خرازی، کادویی، تزئینات داخلی، خیاطی و فروش پوشاک و پارچه است.

مشاغل صنفی گروه سه هم شامل آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه، قهوه خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده است.

96 اتحادیه و بیش از 105 هزار واحد صنفی در مشهد فعال است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*