یک‌شنبه 15 مهر 1403

25 سورتی پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران صورت گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 سورتی پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران صورت گرفت

گچساران - ایرنا - سرپرست تیم اعزامی هوا نیروز ارتش به گچساران گفت: 25سورتی پرواز توسط بالگردهای هوانیروز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران از 2روز گذشته تاکنون انجام شده است.

آتش سوزی در مراتع و جنگل های منطقه دیل ساعت 2 بامداد روز جمعه نهم خرداد به دلیل نامعلومی شروع شده و تاکنون بیش از 50 هکتار از مراتع و جنگل های این مناطق طعمه حریق شده است.

داریوش مرادی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از روز گذشته 2 فروند از بالگردهای هوانیروز برای کمک به اطفای حریق در جنگل‌های گچساران و کهگیلویه مشغول انجام عملیات هستند.

وی بیان کرد: 25 سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات کوه دیل محل آتش سوزی در این شهرستان انجام شده است.

مردای اظهار داشت: در این پروازها بیش از 150 نفر از امدادگران به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر کوه دیل گچساران انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه به محض ابلاغ درخواست از سوی مدیریت بحران به ارتش و دستور سلسله مراتب به هوانیروز، بالگردهای ما وارد عمل شدند، افزود: بالگردهای هوانیروز ارتش تا این لحظه برای کمک به اطفای حریق گچساران، 15 ساعت پرواز را ثبت کرده‌اند.

مرادی اضافه کرد: طی هفته گذشته در آتش سوزی خنگ بنار گچساران 26سورتی پرواز از سوی هوانیروز ارتش برای جابه جایی 175 نفر انجام شد.

وی افزود: بالگردهای هوا نیروز ارتش تا اطفای کامل آتش در منطقه حفاظت شده خاییز و دیل در شهرستان های کهگیلویه و گچساران ماندگار خواهند بود.

وی تصریح کرد: بالگردهای هوا نیروز ارتش تاکنون 105 سورتی پرواز برای جابه جایی 500 نفر از امدادگران به ارتفاعات کوه خاییز محل آتش سوزی کهگیلویه انجام داده است.

براساس آخرین گزارش ها در این آتش سوزی ها تاکنون 450هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شده است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی منطقه دیل گچساران است.

شهرستان126 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه وبویراحمد،415 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*