دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

27 هزار دانش‌آموز تهرانی وارد مدارس نوساز می‌شوند / ساخت 93 مدرسه جدید در استان تهران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
27 هزار دانش‌آموز تهرانی وارد مدارس نوساز می‌شوند / ساخت 93 مدرسه جدید در استان تهران

عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: با تلاش و کوشش مضاعف در سالی که به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی» مزین شده است، برنامه‌ریزی منظمی برای ایجاد فضاهای آموزشی داشتیم.

وی افزود: در سال 1401 پیش‌بینی ساخت 93 فضای آموزشی در مجموعه استان تهران را داشتیم که این عدد تا دهه مبارک فجر امسال محقق خواهد شد و این تعداد مدرسه نوساز به چرخه آموزشی وارد می‌شوند.

زارع با اشاره به مدارسی که در سال جاری احداث شده است، گفت: 93 فضای آموزشی با 890 کلاس درس با زیربنای 120 هزار و 159 مترمربع در استان تهران ساخته شده است که پیش‌بینی می‌کنیم 27 هزار دانش‌آموز وارد این مدارس جدید و استاندارد شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در خصوص اعتباراتی که برای ساخت این مدارس هزینه شده است، تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه مصالح ساختمانی و برخی تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی، اعتباری قریب به 848 میلیارد تومان برای ساخت 93 فضای آموزشی هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت مدارس دارای استانداردهای متفاوتی نسبت به سایر فضاهای مسکونی و... دارد، با استفاده از پتانسیل مهندسان ایرانی در طراحی، معماری و نظارت تلاش می‌کنیم تا مدارسی استاندارد و کاملا ایمن احداث و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران عباس زارع مدرسه دانش آموز این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است