شنبه 14 مهر 1403

3 هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
3 هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه ویژه هیات دولت، سه هزار میلیارد ریال برای انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دستور رییس جمهوری برای اختصاص منابع مالی مورد نیاز اتمام پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه افزود: دکتر روحانی به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا این میزان اعتبار ویژه برای انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه تخصیص دهد.

وی اضافه کرد: طرح انتقال آب از رودخانه زاب به حوضه دریاچه ارومیه از سال 93 با هدف مهار و انتقال آب مرزی، سالانه به میزان 623 میلیون مترمکعب شروع شده و در حال حاضر یکی از پروژه های مهم احیای دریاچه ارومیه است.

وی بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت این طرح 82 درصد است.

شهریاری سد خاکی کانی سیب، تونل انتقال آب، کانال انتقال آب از خروجی تونل اصلی به سمت دریاچه ارومیه و بند انحرافی بادین آباد را چهار جزء اصلی این طرح بزرگ انتقال آب از رودخانه زاب برشمرد و گفت: تا پایان سال 1397 بیش از 14 هزار و 400 میلیارد ریال از محل منابع عمومی و تسهیلات صندوق توسعه ملی برای این پروژه هزینه شده بود و در سال گذشته نیز 13.6 میلیون یورو از محل مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و 17 میلیون دلار نیز از محل باقیمانده تسهیلات صندوق توسعه ملی تخصیص یافت.

استاندار آذربایجان غربی اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح در سال جاری را چهار هزار و 500 میلیارد ریال دانست.

*س_برچسب‌ها_س*