پنج‌شنبه 19 مهر 1403

300 معتاد متجاهر در البرز جمع آوری شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
300 معتاد متجاهر در البرز جمع آوری شدند

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که در اجرای طرحی ضربتی و به منظور پیشگیری از گسترش کرونا، 300 معتاد متجاهر در این استان جمع آوری شدند.

سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معتادان جمع آوری شده به مراکز باز پروری معرفی شدند.

وی گفت: جمع آوری این معتادان بنا به خواست شهروندان و پاکسازی نقاط آلوده در قالب اجرای طرح ویژه ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت شناسایی معتادان متجاهر صبح امروز همکاری رده های تخصصی به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: طی سال جاری بیش از 150 طرح پاکسازی نقاط آلوده درمناطق مختلف استان البرز به اجرا درآمده است.

سردار محمدیان خاطرنشان کرد که همه دستگاه ها باید با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند تا مردم با خیالی آسوده به فعالیت های روزمره خود بپردازند.

وی یاد آور شد که اجرای طرح های پاکسازی همواره رضایتمندی مردم را در پی داشته و پلیس خدمتگزار در اجرای تحقق مطالبات مردمی و با انجام اقدامات دقیق فنی و اطلاعاتی و همکاری تنگاتنگ معتمدین و با هماهنگی کامل با دستگاه قضا و سایر های نهادهای اجرایی اقدام به اجرای این طرح ها می کند. از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6 هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان البرز کشف شده است.

استاندار البرز نیز چند روز گذشته درجلسه شورای مبارزه با مواد مخدر از اجرای طرح ویژه جمع آوری معتادان متجاهر در این استان خبرداد و گفت: مقرر شده 600 نفر تعهد شورای هماهنگی مواد مخدر است و 400 نفر نیز از سوی استانداری تامین اعتبار می شود که در کمپ ها بستری شوند.

وی ادامه داد: انتظار می رود با توجه به حساسیت های این استان و مطالبات ملی و مردمی، کنترل آسیب های اجتماعی، مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

اکنون 100 کمپ مرکز ترک اعتیاد، 2 مرکز سی تی (مراکز اقامت کوتاه مدت معتادان) و مراکز کاهش آسیب و موسسات بسیاری با بهزیستی برای درمان اعتیاد در البرز همکاری دارند.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان کشف و ضبط شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*