شنبه 14 مهر 1403

33 میلیارد ریال گران فروشی در چای

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
33 میلیارد ریال گران فروشی در چای

مشهد - ایرنا - مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فردی در مشهد با سوء استفاده از حذف ارز دولتی برای واردات چای اقدام به گران فروشی در عرضه 220 هزار بسته 450 گرمی چای به مبلغ 33 میلیارد ریال کرد.

مهدی مقدسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا قبل از 18 خرداد ماه سال گذشته چای با ارز دولتی 4200 تومانی وارد کشور می‌شد اما بعد از این تاریخ ارز دولتی در این زمینه حذف شد و واردات آن با ارز نیمایی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: فردی با ارز دولتی اقدام به واردات چای کرده بود اما ترخیص محموله وارداتی وی از گمرک پس از حذف ارز دولتی برای واردات چای انجام گرفت که این فرد با سوء استفاده از شرایط بوجود آمده، چای وارداتی را در بسته‌های 450 گرمی با نرخ جدید بر مبنای ارز نیمایی بسته بندی و اقدام به فروش آنها نمود.

مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخی که این فرد متخلف برای هر بسته چای وارداتی در نظر گرفته بود، براساس ارز نیمایی 690 هزار ریال بود که با قیمت اصلی آن با احتساب ارز دولتی به قیمت هر بسته 300 هزار ریال، 390 هزار ریال فاصله داشت.

وی افزود: فرد متخلف به حساب خود در فروش هر بسته تخفیف قائل می‌شد و آن را به قیمت 430 هزار ریال به مردم می‌فروخت تا مشتری بیشتری جذب کند.

مقدسی ادامه داد: اسناد و مدارکی که بازرسان این سازمان در اختیار داشتند، گران فروشی محرز این فرد را ثابت کرد، لذا وی به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی گفت: از زمان حذف ارز دولتی برای واردات چای، چند پرونده تخلف از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تشکیل و روانه تعزیرات حکومتی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*