دوشنبه 16 مهر 1403

37 طرح عمرانی خراسان شمالی از محل درآمدهای زکات اجرا شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
37 طرح عمرانی خراسان شمالی از محل درآمدهای زکات اجرا شد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: پارسال 37 طرح عمرانی از محل درآمدهای ناشی از پرداخت زکات در مناطق محروم این استان اجرا شد.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این پروژه های عمرانی در مناطق محروم از محل درآمدهای زکات حدود 66 میلیارد و 671 میلیون ریال در شهرستان های استان هزینه شد. وی اضافه کرد: بیشترین پروژه های عمرانی و زیرساختی از محل درآمدهای زکات در سال گذشته در دو شهرستان های بجنورد و راز و جرگلان احداث شده است. وی ساخت غسالخانه، پل را از مهمترین پروژه های روستای اعلام کرد که از محل درآمدهای ناشی از زکات در سال گذشته در مناطق محروم خراسان شمالی ساخته شد. به گفته وی در مجموع 33 درصد از درآمدهای زکات برای ساخت پروژه های زیربنایی و مورد در مناطق محروم و مابقی نیز در قالب کمک های معیشتی و خرید جهیز نوعروسان خانوارهای نیازمند هزنیه می شود. مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان خراسان شمالی اظهارداشت: در مجموع در سال گذشته مردم این استان 205 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه قبل از آن (98) حدود 18 درصد پرداخت زکات بیشتر شد. الهی افزود: در سال گذشته از محل زکات دو هزار خانوار نیازمند استان خراسان شمالی کمک های معیشتی، پرداخت هزینه درمان و جهیزیه داده شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از 863 هزار نفری حدود 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی در حدود 112 هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند. خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*