شنبه 14 مهر 1403

38 مرکز و دفتر مشاوره بهزیستی در زنجان خدمات روانشناختی ارایه می‌دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
38 مرکز و دفتر مشاوره بهزیستی در زنجان خدمات روانشناختی ارایه می‌دهند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 38 مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیردولتی و 2 مرکز سلامت روان در سطح استان فعال است که 17 مرکز آن به صورت تخصصی در زمینه‌های خانواده، کودکان با نیازهای ویژه، تحصیلی - تربیتی، کودک و نوجوان و سلامت جنسی خدمات ارائه می‌کنند.

محمد محمدی قیداری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، نقش مشاوره و راهنمایی را در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ضروری عنوان کرد و افزود: در ایام همه گیری کرونا و نیاز جامعه به خدمات سلامت روان آموزش‌های مشاوره‌ای در کنار خود مراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند موجب کاهش استرس می‌شود.

وی با بیان اینکه طی 6 ماهه اول امسال هشت هزارو 224مورد خدمات مشاوره ای و روانشناختی از سوی بهزیستی استان ارایه شده است، اظهار داشت: بهزیستی به عنوان یکی از متولیان سلامت اجتماعی، با ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای، توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد، بهبود فرایند تصمیم گیری و افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک می‌کند.

این مسؤول با اشاره به خدمات بهزیستی استان در حوزه های مختلف به ویژه خط 1480 گفت: طی 6 ماهه اول سال جاری 14 هزارو 50 تماس تلفنی با این خط برقرار و خدمات مشاوره ای تلفنی به صورت رایگان در زمینه های فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان و مشاوره پیش از ازدواج و.. توسط مشاوران و روانشناسان صدای مشاور ارایه داده شده است.

محمدی افزود: صدای مشاور بهزیستی یا خط 1480 از ساعت هشت صبح تا 12 شب در 2 شیفت فعال است و تیم تخصصی صدای مشاور تاکنون توانسته اند با ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی، موفق عمل کند.

وی با اشاره به لزوم فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فعال و خیریه‌ها به حوزه آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی نیز گفت: مردم و سازمان‌های مردم نهاد، تاثیر جدی در پیشرفت و ارتقای شاخص‌های سلامت به ویژه در زمینه سلامت روان دارند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هم اکنون یک مرکز روزانه آموزشی توانبخشی با ظرفیت 50 نفر خدمات درمانی، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده و یک کارگاه تولیدی حمایتی بیماران اعصاب و روان روزانه به 60 نفر خدمات حرفه آموزی از قبیل فرشبافی و صنایع دستی ارائه می‌کند و 300 نفر نیز از خدمات مراقبتی توانبخشی در مراکز شبانه روزی بهره مند هستند.

بنابر آخرین آمار اعلام شده از سوی بهزیستی استان، هم اکنون 19 درصد خانوارهای استان به تعداد 28 هزارو 958 نفر تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد 65 درصد معادل 18 هزارو 442 خانوار مستمری بگیر و 35 درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*