دوشنبه 16 مهر 1403

38 نفر از داوطلبان شورای شهر راز و جرگلان تایید صلاحیت شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
38 نفر از داوطلبان شورای شهر راز و جرگلان تایید صلاحیت شدند

بجنورد - ایرنا - رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری شهرستان رازوجرگلان در استان خراسان شمالی گفت: از مجموع 53 نفر از ثبت نام کنندگان در این دوره در راز و جرگلان 38 نفر تایید صلاحیت شدند.

علیرضا ساجدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا با اشاره به رد صلاحیت 14 نفر و انصراف یک نفر از داوطلبان ثبت نامی این دوره، اظهار داشت: از این تعداد 7 نفر در هیات نظارت و 7 نفر نیز در هیات اجرایی شهرستان رد صلاحیت شده اند.

وی با بیان اینکه این دواطلبان برای کسب تصدی 15 کرسی اصلی در شهر «یکه سعود»، «غلامان» و راز به رقابت خواهند پرداخت، یادآور شد: 23 نفر برای شهر یکه سعود در بخش جرگلان، 17 نفر برای شهر غلامان و 13 داوطلب نیز برای تصدی شورای شهر راز ثبت نام کرده بودند.

ساجدی افزود: بیشتر این داوطلبان شرایط تحصیلی مندرج در قانون انتخابات را دارا بودند و تنها تعداد محدودی از آنها با توجه به اینکه یک دوره تصدی شورای شهر در همان محل را داشتند، از این قانون مستثنی می شوند.

براساس قانون داوطلبانی که صلاحیت آنها به تایید هیات های نظارت در شهرستان ها نرسیده است، چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات های نظارت استانی برای بررسی مجدد اعلام کنند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 56 درصد از این جمعیت در 24 شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین 658 هزار و 342 نفر واجد شرایط اخذ رای حدود 377 هزار و 39 نفر در آن انتخابات رای دادند.

*س_برچسب‌ها_س*