یک‌شنبه 6 خرداد 1403

395 زندانی از ندامتگاه تهران آزاد شدند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
395 زندانی از ندامتگاه تهران آزاد شدند

همزمان با حضور 165 نفر از قضات حوزه‌های مختلف قضایی تهران در ندامتگاه تهران بزرگ، 395 نفر از مددجویان مورد عفو و بخشودگی قرار گرفته، آزاد شدند.

در پی موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه برای عفو معیاری متهمان و محکومان در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب، جمع کثیری از زندانیان ندامتگاه تهران بزرگ مورد عفو قرار گرفتند.

مدیر ندامتگاه تهران بزرگ گفت: با حضور 165 نفر از قضات نواحی مختلف استان تهران در ندامتگاه تهران بزرگ ضمن بررسی آخرین وضعیت آزادی زندانیان و برخورداری مددجویان از ارفاقات قانونی، تا 22 بهمن تعداد 395 نفر از متهمین و محکومین واجد شرایط عفو گسترده رهبری آزاد شده و تعدادی از تقاضا‌های مددجویان هم در مراجع قضایی در دست بررسی است.

مزدارانی ادامه داد: نامه‌های عفو از سوی قضات اجرای احکام و مراجع قضایی حوزه‌های مختلف قضایی استان تهران و شهرستان‌های تابعه همچنان در حال وصول است و به زودی تمام مددجویانی که واجد شرایط عفو تشخیص داده شده‌اند آزاد شده، به کانون خانواده‌های خود می‌بازگردند.

مدیر ندامتگاه با تشریح روند اجرای عفو رهبری گفت: همه کارکنان اجرای احکام تا پاسی از شب و حتی روز‌های تعطیل، روند آزادی و تخفیف مجازات را بررسی می‌کنند تا هیچ مددجوی واجد شرایطی در ندامتگاه نماند.

بنا به این خبر، تعداد نهایی مددجویان آزاد شده طی روز‌های آتی اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی