دوشنبه 16 مهر 1403

48 آتش نشان جدید به استخدام شهرداری های خراسان شمالی در آمدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
48 آتش نشان جدید به استخدام شهرداری های خراسان شمالی در آمدند

بجنورد - ایرنا - سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: 48 نیروی آتش نشان با دریافت حکم اداری به استخدام آتش نشانی شهرداری های این استان در آمدند.

محمد عوض زاده به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجوز استخدام این آتش نشانان در سال 97 از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به استانداری های سراسر کشور اعلام شد و آزمون علمی و عملی آن در سال 98 برگزار شد. وی دلیل این تاخیر را لغو آزمون عملی سابق و برگزاری مجدد آموزن اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: 34 نفر از این آتش نشانان در شهرداری بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و مابقی در سایر شهرها استخدام و مشغول به کار شدند. مدیرعامل آتش نشانی بجنورد هم با اشاره به اینکه 34 نیروی آتش نشان جدید از امروز به کار گرفته شدند گفت: این نیروها پس از گذراندن دوره های آموزشی یک ماهه در ایستگاه های آتش نشانی مشغول به کار خواهند شد.

مجید گریوانی اظهار داشت: دوره های آموزشی برای آشنایی بیشتر آتش نشانان با مهارت های تخصصی زیر نظر کارشناسان و مربیان تکاوری سازمان در سایت های تخصصی و آموزشی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، اکنون 89 آتش نشان در بجنورد آماده ارائه خدمات ایمنی به شهروندان هستند.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار داد که 44 درصد جمعیت آن در روستاها و مابقی در 24 شهر استان سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*