یک‌شنبه 15 مهر 1403

50 درصد کلاس‌های دانشگاه علامه مجازی برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
50 درصد کلاس‌های دانشگاه علامه مجازی برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، با بیان اینکه قطعا 50 درصد کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده تراکم خوابگاه‌ها نیز به حداقل برسد و تنها یک تا دو نفر در هر اتاق اقامت داشته باشند.

شجاع احمدوند روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص شیوه برگزاری امتحانات اظهار داشت: معاونت آموزشی شیوه های مختلف طراحی سوالات امتحان را به صورت کلی اعلام کرده و اساتید با نظر خود و پیروی از شیوه های ارائه شده، امتحانات را به صورت شفاهی الکترونیکی، تستی و تشریحی طراحی کرده اند.

وی با بیان اینکه امتحانات نمره منفی ندارد، ادامه داد: دانشگاه علامه، یک دانشگاه علوم انسانی است و کمتر دروس عملی دارد؛ بنابراین نیاز به برگزاری ترم تابستانی احساس نشد.

احمدوند تصریح کرد: برای برخی از رشته ها که تحقیقات آنها نیاز به مطالعه موردی و میدانی دارد، شرایطی را فراهم می کنیم تا تابستان در دانشگاه حضور پیدا کنند و در نظر داریم سیستم هتلینگ را برای اقامت آنها اجرا کنیم. به عنوان مثال اگر قرار بود دانشجویی با استاد راهنمای خود برای انجام پروژه مشورت کند، با استاد و معاونت دانشجویی هماهنگ می شود و چند روز در اتاق های تک نفره در خوابگاه اقامت می کند.

معاونت آموزشی دانشگاه علامه عنوان کرد: برای ترم تابستان دو خوابگاه جدید برای دختران و پسران آماده سازی می شود اما هنوز افتتاح نشده است. این خوابگاه ها در تابستان تنها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بازگشایی می شود که فقط پایان نامه دارند.

وی با اشاره به تمهیدات دانشگاه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، افزود: تمام امکانات بهداشتی و کنترلی با حضور پزشک در خوابگاه ها و دانشگاه وجود دارد که تمامی دانشجویان در 24 ساعت شبانه روز تحت نظر هستند و از آنها تست کرونا گرفته می شود.

ترم تحصیلی جدید 15 شهریور آغاز می‌شود

احمدوند تصریح کرد: برنامه ریزی شده ترم آینده در همان زمان اعلام شده از سوی وزارت علوم (15 شهریور) آغاز شود و در جلسه ای که با روسای دانشکده ها داشته ایم تمامی مشکلات امتحانات مجازی رفع شده و 85 درصد از آنها سوالات امتحانی را طرح کرده و از شرایط و شیوه امتحان رضایت لازم را داشته اند.

وی با بیان اینکه برای امتحانات پلاگینی قرار داده ایم که در حال تست آن هستیم، تصریح کرد: این پلاگین به گونه ای عمل می کند که از زمانی که دانشجو امتحان را آغاز می کند حتی اگر اینترنت نیز قطع شود، سوالات دانلود می شود و پس از یک ساعت که زمان ارسال امتحان می رسد، دوباره نیاز به اینترنت وجود دارد که کمک بسیاری با دانشجویان می کند و هم اکنون در حال تست است.

پلاگین یک برنامه است. یک کد نرم‌افزاری که سوار یک برنامه دیگر می‌شود و آن را کامل‌تر می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه اظهار داشت: بخشی از ترم آینده به طور قطعی حتی اگر شرایط عادی هم باشد، مجازی است و اگر شرایط بحرانی باشد تمام ترم مجازی است.

دانشجویان در بازه زمانی متفاوت در خوابگاه‌ها ساکن می‌شوند

احمدوند اظهار داشت: طبق اعلام سازمان سنجش 20 مهر ماه نتایج کنکور اعلام می شود و پس از آن پیش بینی می شود در اول آبان ماه کلاس ها برای دانشجویان جدیدالورود برگزار شود.

وی ادامه داد: در سیستمی که طراحی کرده ایم در ابتدا یک گروه از دانشجویان در 15 شهریور تا 15 آبان ماه در دانشگاه حضور پیدا می کنند و گروه دوم از 15 آبان ماه تا 15 دی ماه، بر این اساس 9 جلسه از کلاس های دانشجویان حضوری و مابقی مجازی برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علامه عنوان کرد: دانشجویان جدیدالورود جزو گروه دوم هستند که اگر اول آبان در دانشگاه حضور پیدا کنند، جلسات اول مجازی و از 15 آبان ماه به شکل حضوری برگزار می شود. این سیستم به این دلیل اجرایی می شود تا تراکم در محیط دانشگاه و خوابگاه به حداقل برسد و در اتاق های خوابگاه ها یک تا دو نفر ساکن باشند.

احمدوند توضیح داد: دانشگاه هم اکنون حدود هزار و 200 اتاق دارد، که ظرفیت آنها هفت تا هشت نفره است اما برنامه ریزی شده در هر یک از اتاق ها برای ترم آینده یک تا دو دانشجو اقامت داشته باشد. ما حدود سه هزار و 800 نفر دانشجو خوابگاهی داریم که به دو گروه هزار و 750 نفره تقسیم شده اند و در دو مرحله و بازه های زمانی متفاوت در خوابگاه ها ساکن می شوند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*