یک‌شنبه 8 مهر 1403

6 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روانسر تخریب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی روانسر تخریب شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر گفت: 6 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان با حکم قضایی از ابتدای سال‌جاری تاکنون تخریب شده است.

سیاوش کهزادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور صیانت از عرصه های زراعی و باغی و برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز این ساخت و سازها در منطقه آوالان شهر شاهو، محله صالح آباد و روستاهای شهرک حسن آباد، ده کریم و غلامعلی بگ تخریب شده است.

وی ادامه داد: 20 مورد ساخت و ساز دیگر برای قلع و قمع در دست اقدام است که در صورت اخذ دستور مقام قضایی اجرا خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر با بیان اینکه دریافت مجوز ساخت و ساز در اراضی باغی و زراعی آسان شده اضافه کرد: 12 مورد نیز در حال دریافت مجوز قانونی برای ساخت و ساز در اراضی کشاورزی هستند.

کهزادی گفت: سامانه «131» به طور 24 ساعته آماده دریافت گزارش های تغییر کاربری اراضی کشاورزی است و مشاوره‌های لازم در زمینه‌های چگونگی حفاظت از اراضی و اخذ مجوزهای مربوطه را نیز به شهروندان ارایه می‌دهد.

وی اظهار داشت: هرگونه تغییرکاربری در قالب ایجاد بنا و سایر اقداماتی که به تشخیص جهادکشاورزی تغییر کاربری محسوب شود، با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: گریز از قانون و ساخت و سازهای غیرمجاز، آسیب‌های جبران ناپذیری به بخش کشاورزی و خود مالکان اراضی وارد می کند و برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و تأمین امنیت غذایی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

روانسر با دارا بودن دشت های حاصلخیز حسن آباد، زالوآب، بدر و دولت آباد دارای بیش از 62 هزار هکتار اراضی زراعی است.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*