دوشنبه 16 مهر 1403

60 میلیارد تومان وام بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان در زنجان پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
60 میلیارد تومان وام بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان در زنجان پرداخت می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: برای احداث 2 هزار واحد مسکونی محرومان در این استان 160 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته که 60 میلیارد تومان آن بلاعوض است.

رضا خواجه‌ای روز سه‌شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز زنجان به اقدمات و فعالیت های بنیاد مسکن در استان اشاره کرد و افزود: بخش عمده خدمات رسانی بنیاد مسکن برای محرومان و ساکنان روستاها است.

وی با بیان اینکه تاکنون 54 درصد از 92 هزار و 500 واحد مسکن روستایی استان مقاوم سازی شده است، اظهار داشت: امسال مقاوم سازی پنج هزار واحد مسکونی روستایی در استان در دستور کار است که برای این منظور 250 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: سال گذشته رقم تسهیلات برای مقاوم سازی مسکن روستایی 40 میلیون تومان بود که در سال جاری به 50 میلیون تومان افزایش یافته است.

خواجه‌ای افزود: ضمانت زنجیره ای متقاضیان و تسهیل در فرآیند پرداخت وام مقاوم سازی از جمله نقاط مثبت این تسهیلات است.

وی با بیان اینکه برای بیش از 69درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان سند مالکیت صادر شده است، گفت: عملکرد استان زنجان در این زمینه حدود 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: برای سال جاری نیز تهعد کرده ایم تا برای 6 هزار و 300 واحد مسکونی با همکاری اداره کل ثبت اسناد، سند مالکیت صادر کنیم.

خواجه ای با بیان اینکه برای بیش از 99 درصد 710 روستای بالای 20 خانوار در استان طرح هادی تهیه شده است، افزود: این طرح در 400 روستا اجرا شده است.

بر اساس نتایج سرشماری سال 95، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر 346 هزار نفر است که این میزان 38 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

*س_برچسب‌ها_س*