جمعه 28 اردیبهشت 1403

77 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در نوشهر پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
77 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در نوشهر پرداخت شد

نوشهر - ایرنا - سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهر از پرداخت 77 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات حمایتی دولت برای کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، همزمان با شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته، قرنطینه و تعطیلی کسب و کارها برای مقابله با این اپیدمی این ویروس در کشور صورت گرفت و دولت تدبیر و امید هم برای حمایت از آنها، پرداخت تسهیلات کرونایی را به تصویب رساند که بر این اساس ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرونا از سیزدهم خردادماه در سامانه کارا شروع شد.

آدینه حسینی عمویی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان افزود: از سیزدهم خرداد تاکنون 779 متقاضی تسهیلات کرونایی با اشتغال یک هزار و 377 نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند که از این تعداد تسهیلات 530 متقاضی به مبلغ 77 میلیارد و 200 میلیون ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز 223 پرونده با اشتغال 286 نفر برای دریافت 24 میلیارد ریال تسهیلات در شعب بانک های عامل در این شهرستان در دست بررسی است.

حسینی عمومی تصریح کرد: همچنین بررسی تعداد 26 پرونده با اشتغال 300 نفر و پرداخت 36 میلیارد ریال در بانک های عامل به اتمام رسید و قرار است تا هفته آینده به حساب متقاضیان واریز شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نوشهر اظهارداشت: بیشتر در خواست دریافت تسهیلات کرونایی مربوط به مشاغلی رانندگی و حوزه حمل و نقل شهری است و بیشترین مبلغ پرداختی هم مربوط به واحدهای مرغداری و گلخانه ای است.

فرماندار شهرسنان نوشهر نیز در این جلسه از جذب اعتبار 56 درصد تسهیلات کرونایی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: بانک های عامل شهرستان حداکثر یک هفته مهلت دارند تا نسبت به پرداخت بقیه تسهیلات کرونایی متقاضیان اقدام کنند.

سعید یزدانی بر ضرورت همکاری بیشتر و سریع تر دستگاههای ذی ربط برای افزایش اشتغال در شهرستان تاکید کرد و افزود: در شرایط تحریمی و تورمی دولت تسهیلات متعددی را برای حمایت از اشتغالزایی خرد و کلان در نظر گرفته است که نیازمند تلاش بیشتر دستگاه های متولی برای جذب و پرداخت این تسهیلات می باشد.

وی همچنین خواستار تقویت نظارت بر طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات اشتغال پایدار در حوزه مختلف شد.

مهلت ثبت نام برخورداری از تسهیلات کرونا برای کسب و کارهای بیمه نشده تا پایان آبان ماه است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

بنگاه‌های دارای کد بیمه‌ای و مشاغل غیررسمی که کد بیمه‌ای ندارند می توانند در این سامانه ثبت نام کرده و مشمول دریافت تسهیلات کرونایی شوند که در این راستا 14 رسته اصلی و 850 زیررسته شناسایی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*