شنبه 29 اردیبهشت 1403

80 هزار نفر در روز گذشته به درمانگاه‌های هلال احمر مراجعه کردند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه روز گذشته 80 هزار نفر به درمانگاه‌های ما در عراق مراجعه کردند، گفت: 17 هزار نفر دچار گرمازدگی شده بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه روز گذشته 80 هزار نفر به درمانگاه‌های ما در عراق مراجعه کردند، گفت: 17 هزار نفر دچار گرمازدگی شده بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بیمه داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی در اربعین گفت: خدمت رسانی‌ها در عراق خوب است. این موضوع را رضایت مندی زائران نشان می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تعداد مراکز خدمت رسان را افزایش دادیم، اظهار داشت: علاوه بر مراکز خودمان 200 موکب دیگر هستند که تجهیزات دارو را برایشان فراهم کردیم.

کولیوند با اشاره به اینکه روز گذشته 80 هزار نفر به درمانگاه‌های ما مراجعه کردند، تصریح کرد: از این تعداد 17 هزار نفر گرمازده شده بودند که آخرین تجربه درمان گرمازدگی‌ها به تجربه حج باز می‌گردد.

وی گفت: در حال حاضر یکی از نگرانی‌های ما گرمازدگی زائران است و اگر فردی دچار این مشکل شد، سریعاً به مراکز مراجعه کند و توصیه این است که در ساعات گرما پیاده روی نکنید و همچنین روزهای سفر خود را کوتاه‌تر کنید.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: همچنین سرم و دارو به میزان کافی تهیه شده که البته بخشی از آن از کشور عراق و سایر کشورها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مصدومان و افراد بستری نسبت به سال 98 کمتر است، خاطرنشان کرد: البته آمار تصادفات جاده‌ای کمی بیشتر شده است.

کولیوند افزود: در حادثه امروز یک ون با اتوبوس در پمپ بنزین در عراق برخورد کرده و گویا کپسول گاز که همراهشان شده باعث آتش سوزی شده که البته علت دقیق هنوز مشخص نیست و در حال بررسی هستیم که در این حادثه 11 هزار نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند و بلافاصله اتوبوس‌های ما به این حادثه رسیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه پایگاه‌هایی را در مسیر مهران تا نجف، بصره تا نجف و نجف تا کربلا دایر کردیم و به این دلیل آمبولانس‌ها سریع به محل حادثه رسیدند و به محض اینکه فوتی‌ها شناسایی شوند، تعداد و آمار دقیق اعلام می‌شود.