شنبه 29 اردیبهشت 1403

9 هزار و 500 مترمربع اراضی ملی در طارم سفلی رفع تصرف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 هزار و 500 مترمربع اراضی ملی در طارم سفلی رفع تصرف شد

قزوین - ایرنا - 9 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی واقع در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین با همکاری یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با کاشت بیش از 120 اصله نهال در منطقه حفاظت شده زیست محیطی طارم سفلی 9 هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده بودند.

مهدی طاهری افزود: با عملیات مشترک بین ماموران یگان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، نسبت به رفع تصرف و قلع و قمع نهال در داخل اراضی ملی و منطقه حفاظت شده یاد شده اقدام شد.

وی با بیان اینکه متخلفان پس از تنظیم صورت جلسه و تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست قزوین شبانه روز در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین حضور داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی و تخریب محیط زیست و اراضی ملی با متخلفان طبق قانون برخورد قاطع خواهند کرد.

قزوین با دارا بودن 65 درصد اراضی ملی، 130 هزار هکتار مناطق حفاظت شده و 300 هزار هکتار مناطق شکار و تیراندازی ممنوع دارد.

*س_برچسب‌ها_س*