چهارشنبه 18 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری مهر

همزمان با تعدد پخش سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی موجی از ولنگاری فرهنگی در بین خانواده‌ها رخنه کرده است و آن معرفی و نمایش انواع مخدرهاست که می‌تواند زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی باشد.

خبرگزاری دانا

عباسی با اشاره به قانون 3 درصدی اشتغال معلولین، گفت: این قانون در شهرستان پارسیان اجرا نمی‌شود که امیدواریم معلولین در این راستا حمایت شوند.

خبرگزاری دانا

براتعلی گفت: هم اکنون در 31 محله حاشیه نشین استان مرکزی قرارگاه محله اسلامی تشکیل شده و سعی داریم این قرارگاه ها را در کلیه محلات استان فعال کنیم

خبرگزاری دانا

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به ضرورت مطالعه و سیره شناسی ائمه اطهار در مواجهه با آسیب های اجتماعی، گفت: دوران امامت امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام یک دوره ممتد بوده است که می‌توان آن را «دوره نهضت و احیاء جریانی اندیشه اسلامی در جامعه» نامید.

خبرگزاری دانا

در کنار همه اظهارنظرها و گزارش هایی که در مورد وضعیت سرمایه گذاری کشور در روزنامه ها و فضای مجازی منتشر می شود، واقعیت سرمایه گذاری در کشور و حمایت دولت از سرمایه گذاران داخلی از زبان نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شنیده شد که اظهار داشت: بلای کربلا را بر سر سرمایه گذاران آورده اید.

خبرگزاری ایسنا

زندگی در مناطق حاشیه‌نشین سخت است، اصلا همین اصطلاح به تنهایی می تواند با بار سنگین معنایی که پیدا کرده زندگی را در این مناطق سخت کند، اصلا شاید همین عنوان این اجازه را به آدم ها بدهد که طور خاصی رفتار کنند، شکل خاصی حرف بزنند، جور دیگری به آدم های غیرحاشیه نشین نگاه کنند و خود را محکوم به در حاشیه ماندن بدانند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین وزارتخانه هایی است که عملکرد آن در بخش‌های مختلف گسترده‌ای به طور مستقیم در زندگی گروههای جامعه تاثیر گذار خواهد بود. انتخاب فردی پاکدست، کارآمد، متخصص و از همه مهمتر آشنا و مشرف به مشکلات فعلی که اغلب مردم را درگیر خود کرده است از مهمترین موضوعاتی است که در تعیین وزیر تعاون،...

خبرگزاری دانا

رحیمی زاده در نشست با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد توجه ویژه اعضای این شورا به مناطق کمتر برخوردار را خواستار شد.

وب‌گاه الف

افزایش سقف وام ازدواج با سود چهار درصدی گرچه برای تشویق زوج‌های جوان به این سنت حسنه مصوب شد، ولی دشواری تامین ضامن (وثیقه) باعث شد تا اکثر عروس و دامادها در خراسان شمالی دستشان از دریافت این تسهیلات کوتاه و تمام منافع آن به جیب دلالان واریز شود.

وب‌گاه عصر ایران

روزانه تعداد زیادی از جوانان برای تکمیل جهیزیه به مراکز نیکوکاری مراجعه می کنند که بیشتر آنان در تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات ناتوان هستند و کمک های خیران نیز پاسخگوی نیاز آنان نیست.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام رسول رضاپور گفت: از کارکردهای مهم حجاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی است چرا که از بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی همچون بی بندو باری‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، افزایش طلاق‌ها و دیگر معضلات جلوگیری می‌کند و به نوعی امنیت اجتماعی را در جامعه حاکم می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

کمیسیون های اقتصادی، انرژی، امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با حضور وزیر نیرو مسئله قطعی مکرر آب و برق و مشکلات به وجود آمده برای مردم و صنعتگران را بررسیی خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از صدور نمون برگ های 6 و 7 هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم خبر داد.

خبرگزاری دانا

راستگویی و صداقت مسئولان در مواجهه با مردم گوهر کمیاب این روزها است و شایسته است آقای رئیسی افرادی را به عنوان معاونان خود، وزیر، استاندار و دیگر سطوح بالای اجرایی به کار گیرد که نخستین ویژگی اخلاقی و رفتاری آنان صداقت و راستگویی باشد.

خبرگزاری دانا

انصاری با اشاره به عملکرد آموزش و آزمون مهارتی 3 ماهه اول سال جاری گفت: 1447 نفر طی این مدت در آزمون‌های مهارتی شرکت کردند که 1140 نفر یعنی بیش از 78 درصد در آزمون‌ها قبول شدند.

خبرگزاری دانا

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه نفوذ بی حجابی در فرهنگ از طریق فضای مجازی رخ داده است، گفت: آسیب های اجتماعی نتیجه فضای مجازی رهاست.