یک‌شنبه 15 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری دانا

ویژه برنامه کمک به خانواده زندانیان نیازمندان با عنوان نسیم مهر با تاکید بر حمایت از خانواده های زندانیان کهگیلویه و بویراحمدی برگزار شد.

خبرگزاری دانا

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صرفا وظیفه نهادهای قضایی و انتظامی نیست، گفت: ساماندهی مشاورین املاک بسیار ضروری است.

خبرگزاری دانا

دائی صراف با بیان اینکه ایجاد زنجیره های تولید در راستای اشتغال پایدار یکی از ضروریات شهرستان کاشمر است، گفت: روستاهای شهرستان ظرفیت های زیادی در حوزه اشتغال روستایی دارد که باید این ظرفیت ها به مردم اطلاع رسانی شود.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - پایتخت انرژی و قطب اقتصادی ایران با همه ثروتمندی اما در زیرساخت فرهنگی از فقیرترین مناطق کشوراست، طوریکه درکنار 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صنعتی پروژه‌ای فرهنگی به دلیل کمبود اعتبار13 سال نیمه‌کاره ماند تا رئیس دولت سیزدهم برای پایان دادن به انتظار طولانی هنرمندان عسلویه دست بکار شد.

وب‌گاه عصر ایران

عضو هیات علمی گروه آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف دخانیات با بیش از 10 نوع سرطان ارتباط مستقیم دارد که شامل سرطان ریه، حفره دهان، حنجره، مری، معده، کبد، لوزالمعده، کلیه، مثانه و سرطان خون است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ابلاغ 11 طرح جدید در زمینه تکمیل گردش‌های ترافیکی تقاطع‌های غیرهمسطح، راه‌اندازی مجدد تصفیه خانه باغ پرندگان، آغاز عملیات ایمن سازی کانال سازمان آب خاورشهر و همچنین ساماندهی مسیر ترافیکی شرق به غرب خیابان شهید بهشتی از مهمترین اخبار شهر تهران است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه علامه طباطبایی توسعه ملی جامعه را در گرو حکمرانی دانش‌بنیان دانست و گفت: فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی اگر دانش بنیان باشد، خطا را کاهش داده و منجر به توسعه پایدار می‌شود.

خبرگزاری دانا

مصطفی قادری گفت: خانواده زندانیانی که به طور کلی، هیچ نقشی در ارتکاب جرم از سوی فرد بزهکار که متاسفانه سرپرست و نان‌آور خانواده است، نداشته‌اند، اما اولین و بزرگترین قربانیان جرم و جنایت در جامعه محسوب می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات و کشف 21 قبضه کلت کمری و 39 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز خبر داد.

خبرگزاری دانا

زهرا حسینی‌زاده گفت: چنانچه مسئولان در امر ایجاد زمینه اشتغال و در اختیار دادن تسهیلات به ما کمک کنند؛ افراد و بانوان منطقه می‌توانند مشاغل خانگی راه اندازی کنند.

خبرگزاری دانا

موسوی، دبیر سومین جشنواره ملی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی با محوریت امنیت اخلاقی، از تهیه بانک اطلاعاتی غنی از پایان نامه های مرتبط با محوریت امنیت اخلاقی و ثبت 510 اثر در این زمینه خبر داد.

خبرگزاری دانا

کودکان کار و خیابان، مهاجر و از خانواده‌های به میزان درآمد پایین یا دارای والدین معتاد هستند که بیشتر آن‌ها درآمدشان از راه دست‌فروشی و شغل‌های کاذب به دست می‌آورند که در برابر سیل بی‌امان آسیب‌ها بی‌دفاع مانده‌اند.

خبرگزاری دانا

در این روزها در کنار زحماتی که سازمان بهزیستی برای کودکان کار می‌کشد، فصل تازه‌ای از خدمات‌رسانی به این کودکان توسط گروه‌های جهادی رقم خورده است؛ گروه‌های جهادی با برنامه‌ریزی دقیق و ساماندهی شده برای کودکانی که در کف خیابان بوده اردوهای مفرح برگزار می‌کنند تا این بچه ها از دوران کودکی لذت ببرند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - دادستان است و ناچار که در بسیاری از پرونده‌ها حکم به حبس دهد؛ گرچه می‌گوید امسال تاکنون در شهرستان بردسیر کرمان برای 55 پرونده مجازات‌های جایگزین داده اما چاره چیست؛ یک جاهایی نمی‌توان حکم حبس نداد زیرا قانون دست قاضی را بسته است.

خبرگزاری مهر

سید احمد حسینی حاجی بکنده رئیس اسبق دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و از اساتید برجسته مددکاری اجتماعی دارفانی را وداع گفت.