یک‌شنبه 15 مهر 1403

بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی / تفرجگاه مسگرآباد پاکسازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی / تفرجگاه مسگرآباد پاکسازی شد

تهران - ایرنا - بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی، کاهش قیمت 18 محصول فرنگی در میادین میوه و تره بار، پاکسازی تفرجگاه مسگرآباد و همچنین طرح جدید باغ فردوس مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت از مهمترین اخبار شهر تهران است.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار ایرنا، شهردار منطقه 13 از آغاز روند و مراحل بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی با همکاری سازمان زیباسازی در ضلع جنوب‌شرقی میدان امام حسین (ع) خبر داد.

محمد هادی علی‌احمدی با بیان اینکه بازارچه شهرستانی یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید منطقه محسوب می‌شود، افزود: این بازارچه که قدمت آن به دهه 30 برمی‌گردد، به دلیل فرسودگی نیازمند رسیدگی بیشتر و بازسازی است که از این‌رو، شهرداری منطقه13 با همکاری سازمان زیباسازی، نوسازی و بازسازی محیطی آنجا را در دستور کار قرار داده است.

وی در خصوص اقدامات و سیاست های اجرایی بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی افزود: تغییرات و اقدامات در دو بخش مدنظر است که موجب ارتقای امنیت و زیبایی بصری بازار می شود، تغییرات در بخش اول شامل تغییر کف وضع موجود (آسفالت) به کفپوش بتنی به ضخامت هشت سانتیمتر و اصلاح شیب بندی معابر است.

شهردار منطقه13 اضافه کرد: بخش دوم اقدام جهت بازپیرایی جداره و همسان سازی تابلو ها، کرکره و ویترین مغازه می باشد که این اقدام شامل حذف زوائد بصری نیز می شود.

وی تقویت حضور پذیری و همه شمول بودن، حفظ، تقویت و معاصر سازی بستر موجود و ارتقای هویت و حس مکان، پیش‌بینی تحقق پذیری طرح در چهارچوب مشارکت مردمی و تامین منابع را از اهداف این طرح برشمرد.

علی احمدی خاطر نشان کرد: بازارچه شهرستانی، فضایی پیاده رو مدار، سرزنده، پویا و دارای مراکز خدماتی کارا جهت خرید شهروندان تهرانی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، هماهنگی لازم با ادارات و سازمان ها جهت حفاری مورد نیاز در محدوده انجام شده، یادآور شد: علاوه بر بازدید های میدانی مشترک، جلسات مختلفی با حضور کسبه به منظور پیشبرد هرچه بهتر طرح برگزار شده است.

آغاز اجرای طرح بهسازی معابرمنطقه 2 تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه دو اعلام کرد؛ طرح بهسازی شبکه معابر منطقه با اجرای آسفالت مکانیزه و دستی انجام می شود.

حمید رضا رنجبر، اعلام کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته پخش 30 هزارتن آسفالت در شبکه معابر شهری در دستور کار منطقه قرار دارد که این طرح از ابتدای سال آغاز شده و تا زمان فصل برودت و سرمای هوا ادامه دارد.

وی بابیان اینکه درمرحله نخست معابر اصلی منطقه بهسازی و ساماندهی می شود افزود: درحال خیابان های پاک نژاد، سرو، علامه طباطبایی و بلوار مدیریت از جمله معابر آسفالت شده که در این طرح بیش از 6 هزار و 300 تن آسفالت پخش شد.

رنجبر افزود: همسطح سازی خیابان‌ها با لکه گیری چاله‌ها و مرمت نوارهای حفاری و سپس روکش اساسی برای خیابان‌های اصلی و شریانی درجه یک، از جمله اقداماتی است که در اولویت طرح‌های عمرانی منطقه قرار دارد.

وی، ارتقای ایمنی، بهبود کارکرد معابر شهری و تسهیل در تردد شهروندان را از جمله اهداف این طرح برشمرد و گفت: در مرحله دوم طرح بهسازی و آسفالت معابر فرعی انجام می شود.

معاون فنی و عمرانی منطقه دو اظهار داشت: مرمت سه هزار متر طول از جداول و انهار از دیگر اقدامات عمرانی پیش بینی شده در سالجاری است.

کاهش قیمت 18 محصول فرنگی در میادین میوه و تره بار براساس تازه‌ترین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت 18 قلم سبزیجات و صیفی‌جات در میادین میوه و تره بار بین 200 تومان تا دو هزار تومان کاهش پیدا کرد.

بر اساس این نرخنامه قیمت انواع سبزی و صیفی در میادین میوه و تره بار به طور میانگین 36 درصد از میانگین قیمت‌های سطح شهر پایین‌تر است و در این میان، زنجبیل تازه با دو هزار تومان کاهش با قیمت 47 هزار تومان، خیار کوتاه با یک هزار و 400 تومان کاهش با قیمت هشت هزار و 500 تومان، سبزی پاک‌کرده با یک هزار و 100 تومان کاهش با قیمت 15 هزار و 200 تومان، ذرت شیرین، فلفل دلمه سبز، کدو مسمایی و کرفس با هزار تومان کاهش به ترتیب با قیمت 15 هزار و 800، 17 هزار و 500، 10 هزار و 500 و هشت هزار و 500 تومان، در بین سبزیجات و صیفی‌جات موجود در میادین بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

آماده سازی جایگاه موقت عرضه و ذبح بهداشتی دام در منطقه 14

شهردار منطقه 14 اعلام کرد: در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان، تمهیدات لازم برای اجرای سنت حسنه قربانی در دارالمومنین تهران انجام می شود.

محمدامین سالاری پور در این باره گفت: با هدف ارتقای بهداشت عمومی و ترویج سنت حسنه قربانی، جایگاه موقت بهداشتی عرضه دام در بلوار محلات (کوثر) جنب زمین فوتبال در محدوده ناحیه 5 درحال راه اندازی است.

وی افزود: طی روزهای عرفه و عید سعید قربان، به ارائه خدمات به شهروندان جهت عرضه دام زنده و ذبح گوسفند به صورت بهداشتی با رعایت پروتکل های ابلاغی اقدام می شود.

سالاری پور با اشاره به استقرار غرفه های فرهنگی و آموزشی در محل قربانگاه و اجرای برنامه های مرتبط خاطر نشان کرد: ضمن آموزش و عرضه بهداشتی دام زنده در این جایگاه، امکان کشتار غیر مجاز و بدون ضابطه توسط افراد غیر حرفه ای که سلامت شهروندان منطقه را به مخاطره می اندازد نیز پیشگیری می شود. طرح جدید باغ فردوس بازنگری شد

شهردار منطقفه یک اعلام کرد: طرح جدید باغ فردوس با هدف بازپیرایی و ساماندهی محوطه آن مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت.

حمیدرضا حاجوی در جلسه‌ای که با هدف بررسی طرح جدید باغ فردوس با حضور هادی حق بین مدیر عامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، رمضانی قائم مقام مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، معاونین و مدیران شهری این منطقه برگزار شد اعلام کرد: این محله یکی از محلات حساس است که دارای زیست شبانه بوده و با توجه به حساسیت های فرهنگی، اجتماعی و موارد شهرسازی، بازپیرایی آن نیاز به بررسی کارشناسانه تعامل و ارائه طرح جامع و کامل دارد.

وی گفت: این طرح یکی از اقدامات جدیدی است که در گام دوم انقلاب شکل گرفته و باید متوجه باشیم آثار و تبعات اجرای هر طرح به نام همین دوره درج می شود.

حاجوی افزود: سند راهبردی مدیریتی خیابان ولیعصر (عج) و باغ فردوس باید با رویکرد استعداد شناسی و تهیه پیوست فرهنگی و اجتماعی انجام شود و همچنین یکپارچگی محیط های پیرامون با فضای باغ فردوس مورد توجه قرار گیرد و کمترین مداخله در وضع موجود به وجود آید.

وی خاطر نشان کرد: اجرای کفپوش نیاز است با توجه به فضاهای سبز اطراف صورت گیرد و هماهنگی بین فضاها و اتصال خیابان های اطراف به موزه سینما و وضعیت نورپردازی محل نیز در نظر گرفته شود.

پاکسازی تفرجگاه مسگرآباد منطقه 15

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 15 گفت: ویژه برنامه های هفته محیط زیست با پاکسازی تفرجگاه مسگرآباد به پایان رسید.

مهدی استرابی با اعلام این خبر افزود: روز گذشته و همزمان با آخرین روز هفته محیط زیست دبیران داوطلب فعال محیط زیست ناحیه 6 تفرجگاه مسگرآباد را پاکسازی کردند.

وی به برنامه آموزشی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز در این هفته اشاره کرد و افزود: در این راستا کودکان و شهروندان ساکن منطقه علاوه بر آشنایی با مراحل کاشت و نگهداری انواع گیاهان تصفیه کننده هوا و مناسب شرایط اقلیمی کشور نظیر انواع کاکتوس، بنجامین، آلوئه ورا، دراسنا پرچمی و بلالی، پتوس، گندمی، در کاشت نهال و گل بوستان خلیج فارس مشارکت کردند.

به گفته استرابی اداره محیط زیست با همکاری اداره مدیریت پسماند منطقه برنامه های فرهنگی و ترویجی متنوعی برای جلب اقشار مختلف مردمی در جهت کاهش آلاینده های زیست محیطی، گسترش و حفظ منابع طبیعی ارائه دادند.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در مزرعه خانواده ناحیه 6، پیش دبستانی سطح منطقه، تقدیر از دبیر کانون محیط زیست منطقه در ترویج مفاهیم زیست محیطی در محلات، آموزش چهره به چهره مفاهیم هفته محیط زیست به شهروندان در بوستان والفجر همراه با توزیع کیسه های پارچه ای و اقلام آموزشی از جمله این برنامه ها بود که در سطح محلات به اجرا درآمده است.

اجرای برنامه های اجتماعی فرهنگی با محوریت اولویت بندی نیازها و مطالبات شهروندان

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هم اندیشی و گزارش بودجه سال 1401 در منطقه 19 بر اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت اولویت بندی نیازها و مطالبات شهروندان تاکید کرد.

نرگس معدنی پور با اشاره به ضرورت توجه به مناطق کمتر برخوردار و اجرای هدفمند برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق گفت: رسیدگی به نیازهای این مناطق از اولویت های مدیریت شهری است و شهرداری می تواند با رویکرد حمایتی و نقش تسهیلگری، همیاری مردم و مشارکت آنها خدمات مناسبی به این گروه ارائه کند.

وی به تخصیص سهم اندک بودجه شهرداری در حوزه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: باید با محوریت اولویت بندی نیازها و مطالبات شهروندان طی فرایند زمانی معین و استفاده حداکثری از بودجه برنامه های فرهنگی و اجتماعی را اجرا کنیم.

به گفته این مسئول بوستان بزرگ ولایت در این منطقه، بوستانی فرامنطقه ای است که علاوه بر رفع نیازهای فرهنگی اجتماعی ساکنین، نیازهای فرامنطقه ای را نیز پوشش می دهد و برای استفاده مطلوب از آن باید طبق برنامه از ظرفیت ها استفاده و نواقص موجود را رفع کنیم.

عضو و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری برای مزین کردن معابر با نام مقدس شهدا، مفاخر و مشاهیر گفت: با این اقدام هویت بخشی مضاعف به محلات، فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی حاصل می شود.

مهدی هدایت شهردار منطقه 19 در ادامه بیان کرد: ناحیه سه منطقه 19 که بازار ضایعات فروشان خلازیر و کوره های آجرپزی در آن واقع شده از نواحی کم برخوردار و دارای آسیب های اجتماعی متعددی است که طرح بازنگری این ناحیه در کمیسیون ماده 5 تصویب و به کمیسیون شورای عالی معماری و شهرسازی شهر تهران ارسال شده و با ابلاغ این طرح پروژه های خدماتی، محرک توسعه و مسکن استطاعت پذیر در ناحیه اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها