چهارشنبه 4 مهر 1403

آغاز برآورد خسارت مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آغاز برآورد خسارت مددجویان زلزله‌زده گرمه و جاجرم

نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی از استقرار تیم محب و اورژانس اجتماعی در ساعات اولیه حادثه خبر داد و گفت: بازدید خانه به خانه مددجویان در روستاهای شهرستان گرمه و جاجرم در جریان است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا کاظم‌زاده نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ساعت 3:34 دقیقه بامداد روز دوشنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.5 ریشتر در 31 روستا در شهرستان جاجرم و 16 روستا در شهرستان گرمه آسیب بر جای گذاشت، افزود: بیش از 1200 واحد مسکونی در دو شهرستان گرمه و جاجرم 20 تا 100 درصد تخریب شدند که 121 واحد در این شهرستان‌ها کاملا تخریب شدند.

نماینده اعزامی رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در بازدید از روستاهای شهرستان گرمه و جاجرم برآوردهای اولیه از خسارات وارده به این مناطق در حال انجام است، بطوری که تاکنون در شهرستان گرمه 45 خانوار و در شهرستان جاجرم 70 خانوار دچار آسیب شدند لذا بهزیستی در ساعات اولیه 8 تیم محب را در شهرستان‌های زلزله‌زده مستقر کرده و هم‌اکنون بازدید از منازل مددجویان در دست اقدام است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، یادآوری می‌شود، شهرستان گرمه 800 نفر و در شهرستان جاجرم 1300 نفر تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام