یک‌شنبه 1 مهر 1403

آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دوجانبه هستیم

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دوجانبه هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «برنو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه ایران دعوت شهید رئیسی رئیس فقید جمهوری اسلامی ایران از آقای رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا برای سفر به ایران را یادآوری و تاکید کرد: ما آماده همکاری با کوبا برای گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه‌ها هستیم.

عراقچی با اشاره به اقدام یکجانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به اصلاح حامی تروریسم، این امر را محکوم کرد و آن را در ادامه سیاست‌های خصمانه از سوی آمریکا دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما به عنوان یکی از قربانیان تحریم‌های آمریکا، شرایط مردم کوبا را کاملاً درک و از آن کشور در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنیم.

عراقچی با تشریح آخرین وضعیت منطقه غرب آسیا تصریح کرد: جنایت‌های دولت نتانیاهو در غزه و لبنان از سر استیصال و به دلیل شکست آنها در غزه است.

«برنو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا نیز در این دیدار از توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، دانشگاهی و علمی میان تهران - هاوانا استقبال کرد و گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کوبا از برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور در آینده نزدیک استقبال و بر تداوم همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.