پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آمادگی تمامی مراکز درمانی سپاه استان برای خدمت به مردم / تولید ماسک در آینده نزدیک

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمادگی تمامی مراکز درمانی سپاه استان برای خدمت به مردم / تولید ماسک در آینده نزدیک

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت: تمامی مراکز درمانی سپاه خراسان شمالی برای ارائه خدمات به هم استانی‌ها و بیماران در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ اسماعیل فرجی، جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با ابلاغ ستاد فرماندهی کل سپاه ماموریت هایش را آغاز کرده و در حال انجام است.

وی آماده باش تمامی مراکز درمانی سپاه برای ارائه خدمات به هم استانی ها و بیماران، شرکت فعال در جلسات کمیته زیستی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای سپاه و بسیج، ارائه آموزش ها و خدمات لازم در جهت جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا را بخشی از ماموریت های این مجموعه در مقابله با کرونا اعلام کرد.

سرهنگ فرجی اضافه کرد: پیگیری اخذ تاییدیه های راه اندازی دوکارگاه خیاطی به منظور تولید ماسک از دانشگاه علوم پزشکی با محوریت بسیج اصناف انجام شده که در آینده نزدیک بعد از دریافت تاییدیه تولید ماسک در استان آغاز خواهد شد.

وی همچنین از آمادگی 58 سالن برای کمک به مجموعه علوم پزشکی استان در صورت لزوم، جهت قرنطینه بیماران خبر داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو هزار پوستر به منظور آموزش روشهای مقابله با کرونا در بین مساجد، حسینیه و نانوایی‌های توزیع شده است، گفت: همچنین تمامی کانال ها و گروه های فضای مجازی در جهت انتشار اخبار با هدف ایجاد آرامش در سطح جامعه و آموزش راهکارهای مقابله با ویروس کرونا بسیج شده اند.

وی استفاده از تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری سپاه در محیط های پرتردد شهر، استفاده حداکثری از ظرفیت اقشار و متخصصین در بعد فرهنگ سازی و ارائه خدمات، سازمان دهی 24 تیم شهید رهنمون در مرکز استان و شهرستان در جهت افزایش خدمات عمومی مردم را بخشی از این ماموریت‌ها خواند.

سرهنگ فرجی یادآور شد: 2 هزار و 600 بیمار پرخطر سرطانی، شیمیایی و دیالیزی در استان جهت توزیع 2 هزار و 600 بسته بهداشتی شامل ماسک و پوستر های آموزشی توسط گروه های جهادی شناسایی شده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: 122 گروه جهادی محله محور جهت مساعدت با ستاد مقابله با کرونا ویروس به منظور ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی 50 مورد، مساجد و حسینه ها 65 مورد، خط واحدها، مدارس و... اعزام شده اند.

وی افزود: همچنین پنج هزار اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان توسط گروه های جهادی در محله های طرح کرامت و محله های آسیب پذیر توزیع شده است.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در انتها اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی آمادگی اش را جهت کمک به دستگاه های اجرایی به خصوص دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها که در ستاد مقابله با ویروس کرونا فعال هستند اعلام کرد که تمام امکانات، توانمندی و تجهیزات سپاه استان را جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس انجام دهد.

انتهای پیام /