یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آمادگی شهرری برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آمادگی شهرری برای مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شهرستان ری به دلیل همجواری با حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، همه ساله در نیمه خرداد ماه میزبان خیل عظیم زائرانی است که از شهرهای دور و نزدیک کشورمان برای بیعتی دوباره با امام خوبی‌ها خود را به قبله تهران می‌رسانند. همچنین باتوجه به عبور و مرور زائران از محورهای شهرستان ری، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ایجاد امنیت و کنترل ترافیک برای میزبانی شایسته از...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شهرستان ری به دلیل همجواری با حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، همه ساله در نیمه خرداد ماه میزبان خیل عظیم زائرانی است که از شهرهای دور و نزدیک کشورمان برای بیعتی دوباره با امام خوبی‌ها خود را به قبله تهران می‌رسانند.

همچنین باتوجه به عبور و مرور زائران از محورهای شهرستان ری، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ایجاد امنیت و کنترل ترافیک برای میزبانی شایسته از عاشقان حضرت روح الله و تامین محل اسکان برای مسافران شهرستانی اتخاذ شده است.

کنترل ترافیک مهمترین موضوع در مراسم سالگرد است

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه ترافیک روان در مراسم، زمینه‌ساز یک امنیت مناسب و پایدار می باشد، اظهار کرد: برای جلوگیری از گره ترافیکی در مراسم، برنامه ریزی های لازم توسط مجموعه پلیس راهور ناجا انجام شده است که از زحمات شبانه روزی همه نیروهای پلیس تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه بخش کهریزک، در خط مقدم خدمات‌رسانی و آمادگی جهت برگزاری مراسم ارتحال قرار دارد، گفت: طبق هماهنگی با سردار ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) مقرر شد، نهادهای مرتبط، تمامی امور را با هماهنگی کامل انجام دهند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به زائرین خدمات رسانی کرده و از بروز مشکلات و خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

فرماندار شهرستان ری تصریح کرد: در راستای تسهیل در وضعیت عبور و مرور و کاهش حجم ترافیک محورهای اطراف حرم مطهر حضرت امام (ره) اقدامات خوبی انجام شده است؛ عملیات آسفالت محور سه راه پالایشگاه و جاده فتح آباد انجام شده و محور شهید طهرانی مقدم (جاده سایت) نیز صبح امروز جمعه افتتاح شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی اقداماتی که در سطوح ملی، استانی و شهرستانی بویژه قرارگاه شهید فهمیده انجام شده است و از کلیه رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، نیروهای سپاه پاسداران و نهادهای اطلاعاتی به جهت همکاری و تلاش در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم تشکر می کنم.

همایش دوچرخه سواری حرم تا حرم برگزار می‌شود

سرگرد علیرضا کامیاب مسؤول ستاد سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شهرستان ری از میزبانی 3 هزار زائر اصفهانی خبر داد و اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، امسال نیز قرار است 1500 نفر از بسیجیان را به حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی اعزام کنیم همچنین هزاران نفر از مردم عزادار شهرستان با خودروهای شخصی و عمومی به این جمعیت اضافه می شوند.

وی با اشاره به فضا سازی سی و سومین سالروز ارتحال امام در سطح حوزه ها، پایگاه ها و معابر شهرستان ری، افزود: برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی و مذهبی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از سوی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود.

مسؤول ستاد سالگرد ارتحال امام (ره) ری افزود: برگزاری مسابقات فوتسال در سطح حوزه ها و همایش دوچرخه سواری حرم تا حرم در روز سیزدهم خرداد ماه از ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به سمت حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می شود که امنیت این تجمع فرهنگی ورزشی با حضور تیم های امنیتی تامین خواهد شد.

کامیاب درخصوص تامین امنیت زائران مراسم 14 خرداد گفت: از هفته های گذشته عوامل امنیتی اقدام به اجرای برنامه های ویژه امنیتی در سطح منطقه کرده اند که با نزدیک شدن به روز مراسم تعداد نفرات و یگان های امنیتی افزایش خواهد یافت و امنیت مراسم تا پایان برنامه با استفاده از ظرفیت های بسیج خواهران و برادران و هماهنگی بین یگان های عملیاتی نواحی مقاومت بسیج باقرشهر، اسلامشهر، حسن آباد، نیروی انتظامی و سایر عوامل تامین خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تردد موتورسیکلت های سنگین و 250 سی سی در این ایام در محدوده برگزاری مراسم جلوگیری به عمل می آید.

برپائی پردیس فرهنگی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع)

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 تهران با اشاره به اینکه شهرری به دلیل همجواری با حرم امام راحل و همچنین وجود آستان مقدس حضرت سیدالکریم (ع)، همه ساله در مناسبت 14 خرداد، پذیرای خیل عظیمی از زائران است که از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای دیگر برای شرکت در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) راهی این شهر می‌شوند اظهار کرد: تیم‌های اجرایی در بازه زمانی قبل، حین و بعد از مراسم سالگرد ارتحال در پهنه جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: نصب تبلیغات محیطی شامل پرتابل، تلویزیون‌های شهری، پرچم‌های سیاه، ریسه‌های پارچه‌ای، سازه‌های موقت داربستی و اسپیسی با موضوعات مرتبط در معابر، پل‌های غیر همسطح و مراکز عمومی متناسب با ایام ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی انجام شده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اجرای امور نگهداشتی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به صورت شبانه روزی افزود: نظافت و شستشو و امور نگهداشتی معابر منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، جانمائی چشمه‌های سرویس بهداشتی پرتابل، آماده سازی پارکینگ‌های پیرامونی حرم و استقرار تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای خدمات رسانی به شهروندان از مهمترین اقدامات انجام شده است.

ناظم رضوی با اشاره به برپائی پردیس فرهنگی در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) در روزهای 13 و 14 خرداد ادامه داد: علاوه بر برپائی غرفه‌های متنوع از جمله امام شناسی و مشاوره دینی، توزیع محصولات فرهنگی، کتاب، کودک، عکس، تصویر نگاری سیمای امام، سلامت و خوشنویسی برای ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان، اجرای سرود، مداحی و نمایش نیز به همین مناسبت تدارک دیده شده است.

برنامه‌ریزی برای میزبانی شایسته از زائران حرم امام (ره)

محسن قضاتلو شهردار باقرشهر ضمن تسلیت فرارسیدن سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی، گفت: شهرداری باقرشهر همه ساله میزبان زائران و علاقمندان به امام راحل ره است و امسال نیز هماهنگی های لازم برای میزبانی شایسته از زائرین پیش بینی شده است.

وی گفت: سال‌هاست که پس از رحلت امام خمینی (ره) شاهد حضور زائرین و علاقمندان به آن عزیز جان‌ها از سراسر کشور در باقرشهر به دلیل نزدیکی به این بارگاه نورانی هستیم.

شهردار باقرشهر بیان کرد: همجواری با حرم مطهر امام (ره) و شهدای گلگون کفن موجب شده، تا در ایام سالگرد سیل مردم عزادار به سمت باقرشهر رهسپار شوند و ما با همکاری بخشداری و سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره)، نسبت به آماده سازی محل های اسکان، ایستگاه های صلواتی، پیش بینی اتوبوس و غیره اقدامات لازم را انجام داده ایم.

قضاتلو افزود: فضاسازی مناسب معابر و میادین و نصب پرچم های عزای سالگرد آن امام خوبی‌ها و نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی و همچنین نظافت و آراستگی شهری به منظور آماده سازی سیما و منظر شهری برای گرامیداشت این رویداد جهانی از جمله اقدامات انجام شده است.