پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آمار جان باختگان روزانه کرونا در ژاپن رکورد زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمار جان باختگان روزانه کرونا در ژاپن رکورد زد

تهران - ایرنا - گزارش تلویزیون دولتی ژاپن به نقل از مقامات بهداشتی این کشور حاکی است که آمار جان باختگان روزانه کرونا در ژاپن با عبور از 40 نفر، رکورد زده است.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری "ان. اچ. کی"، مسئولان ژاپن روز سه شنبه رقم بی سابقه 41 مورد مرگ در رابطه با ویروس کرونا در سراسر کشور را گزارش کردند. این آمار از رکورد 31 نفر که پیش از این دو بار ثبت شده بود نیز فراتر رفت.

با افزایش آمار جان باختگان در ژاپن قرار است دولت این کشور از سالمندان و افراد با مشکلات سلامتی زمینه ای بخواهد تا از کمپین گردشگری داخلی برای مسافرت به توکیو استفاده نکنند. این تصمیم در راستای تقاضایی از سوی استاندار پایتخت ژاپن گرفته شده که در آن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به شدت در حال افزایش است.

سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن و کوئیکه یوریکو استاندار توکیو روز چهارشنبه موافقت کردند که از افراد 65 ساله یا مسن تر و آنهایی که بیماری های زمینه ای دارند بخواهند از چنین مسافرت هایی خودداری کنند.

کمپین تخفیفی «سفر برو» برای تقویت صنعت گردشگری در حالی اعلام شد که این صنعت به خاطر همه گیری جهانی ویروس کرونا به شدت ضربه خورده است.

شهرهای ساپورو و اوساکا در پی افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در آنها، به طور موقت از این کمپین مستثنی شده اند به طوری که آژانس های مسافرتی در ژاپن از مشتریانی که در دو هفته آینده قصد سفر به ساپورو یا اوساکا دارند خواسته اند با توجه به اینکه این دو شهر از فهرست کمپین گردشگری داخلی «سفر برو» حذف شده اند، به گزینه لغو سفر هم فکر کنند.

حذف موقت این دو شهر از امروز چهارشنبه شروع و تا 25 آذر ادامه خواهد داشت. افرادی که طی این بازه زمانی قصد سفر به اوساکا یا ساپورو را دارند، یارانه سفر به آنها تعلق نمی گیرد.

کرونا تا کنون در ژاپن 151 هزار و 742 تن را مبتلا کرده و دو هزار و 193 تن را هم به کام مرگ فرستاده است.

منبع: تلویزیون ژاپن *س_برچسب‌ها_س*