جمعه 20 مهر 1403

آمریکا بار دیگر خواستار چشم پوشی کره شمالی از تسلیحات هسته ای شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمریکا بار دیگر خواستار چشم پوشی کره شمالی از تسلیحات هسته ای شد

پکن - ایرنا - «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا بعد از تاکید کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر تقویت توان بازدارندگی کشور بار دیگر از پیونگ خواست در برابر آنچه او دستاوردهای اقتصادی خوانده است از تسلیحات هسته ایش «چشم پوشی» کند.

به گزارش ایرنا «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز شنبه در یک نشست نظامی بر افزایش و تقویت بازدارندگی هسته‌ای کشورش تاکید کرد در این جلسه سیاست‌های جدیدی برای افزایش بیشتر بازدارندگی هسته‌ای کشور و قرار دادن راهبرد نیروهای مسلح برای یک عملیات هوشمندانه مطرح شد.

به گزارش یونهاپ، مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا گفت: ما در سه و نیم سال گذشته از «درگیری با کره شمالی» اجتناب کرده ایم ترامپ در حال انجام دیپلماسی عالی شخصی با "کیم جونگ اون" است.

این مقام آمریکایی افزود: اما در نهایت، اگر کره شمالی می خواهد بار دیگر به جامعه جهانی بپیوندد و از «اقتصاد بزرگ» برخوردار باشد آنها باید این کار (خلع سلاح هسته ای) را انجام دهند و از برنامه هسته ای خود صرفنظر کنند.

وی در مورد برخی شایعات در مورد رهبر این کشور هم گفت ما به همه این موارد توجه داریم و سازمان ملی اطلاعات آمریکا این موضوعات را رصد و زیر نظر دارد.

"کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی روز شنبه با اعضای شورای مرکزی حزب دیدار کرد او در این دیدار درباره افزایش قدرت بازدارندگی هسته ای و همچین آماده باش 100 درصدی ارتش در رویارویی احتمالی سخنرانی کرد.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ *س_برچسب‌ها_س*