پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان حوزه طیف‌سنجی نوری (اپتیکال) ابزار بهتری برای سنجش نور ساخته اند و این پیشرفت می‌تواند هر چیزی از دوربین گوشی‌های هوشمند گرفته تا نظارت‌های محیط زیستی را بهبود بخشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی با تاکید بر راهبردنگاری چابک و اقدام‌محور گفت: اولین گزارش عملکرد راهبردی وزارتخانه تا پایان1401 به مجلس تقدیم و در آن میزان تحقق برنامه‌های اعلامی معاونان، مشاوران و رؤسای مراکز مشخص خواهد شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در پی حضور دکتر رئیسی در آئین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران، در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری از حضور ایشان در این مراسم که به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، قدردانی کرد و گفت: دانشجویان از سلایق مختلف دغدغه‌های خود را بدون لکنت بیان کردند. متن نامه دکتر سید...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به برخی شایعات و ابهامات مطرح شده درباه خودکشی یکی از دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد: دانشجوی متوفی این دانشگاه به هیچ وجه فرد سیاسی نبوده و از امکانات خوابگاهی دانشجویی نیز بهره‌مند بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 در اسفندماه 1401 برگزار می شود و ثبت نام در این آزمون از 16 آذرماه 1401 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده است و داوطلبان تا 22 آذرماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و بر اساس...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان در تازه ترین مطالعات خود نقش پلاک‌های آمیلوئیدی را در مغز در بروز بیماری آلزایمر بررسی کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات‌علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با تشریح یافته‌های یک طرح پژوهشی در مورد قوانین و مقررات پشتیبانی از پژوهش در ایران گفت: با توجه به اهمیت تحقیق و توسعه، خلاءها و مشکلات ابزارهای سیاستی حمایت از آن در کشور، باید بسته حمایتی قانونی شامل ابزارهای سیاستی مختلف طراحی شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهش جدید دانشمندان نشان می دهد، استرس زندگی در دوران قرنطینه‌های کرونایی، روند پیری را در مغز نوجوانان تسریع کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته اخبار فراوانی از جنس آموزش و فناوری در دانشگاه‌ها منتشر شد که برای دانشجویان حائز اهمیت بود. برای مرور برخی از این اخبار با ما همراه باشید. مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی دو رکن اصلی سازمان امور دانشجویان است رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی دو رکن اصلی سازمان امور دانشجویان است. دانشجو یکی از مهم‌ترین ارکان...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: مطالبه و پرسش گری بخشی از روحیه دانشجویی است، اما این موضوع هیچ سنخیتی با اهداف پلید معاندین ندارد.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ رستم ضیایی، «16 آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است.» (برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب 1387/09/24) 16 آذر پیش از آنکه روز دانشجو باشد، روزی از روز‌های انقلاب اسلامی و نهضت حماسه و شهادت است؛ روزی که یادآور شاخص‌های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی است. وقتی در آبان ماه آن سال اعلام شد که نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا...