پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروئه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چین به دستاورد‌هایی در بخش فناوری گرافن برای جایگزینی تراشه‌های مبتنی بر سیلیکون رسیده و در این مسیر موفق به افزایش ده برابری عملکرد تراشه‌ها شده است. در طول کنفرانس بین المللی نوآوری گرافن چین، چندین شرکت و موسسه در مورد استفاده از فناوری مبتنی بر گرافن که باید جایگزین تراشه‌های مبتنی بر سیلیکون موجود شود، بحث کردند و یک کنسرسیوم برای مقابله...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آرسنیک یک عنصر سمی است و قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر مقادیر حتی کم آن نیز می‌تواند منجر به بیماری‌های ناتوان کننده و بالقوه کشنده از جمله سرطان پوست، سرطان ریه، کراتوز و اختلالات عصبی شود. اعتقاد بر این است که 100-200 میلیون نفر در سطح جهان از طریق آشامیدنی‌های آلوده به آب زیرزمینی در معرض آرسنیک قرار می‌گیرند. با استفاده از تصفیه‌های...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان چینی در مقاله‌ی مروری که به تازگی منتشر کردند بررسی‌های جالبی درباره توسعه میکروموتور‌ها و استفاده از آن‌ها در بخش پزشکی انجام دادند. تیمی از دانشمندان کوچک می‌شوند و به اندازه یک رگ خونی در آمده از طریق بافت و سینوس به محل آسیب یا بیماری پرواز می‌کنند. آن‌ها بدون مزاحمت بافت را پیدا کرده، مستقیماً آن را درمان می‌کنند. هنگامی‌که کار انجام...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگاری دانشجو، یک شرکت نانویی فعال در حوزه توسعه مواد مورد استفاده در نمایشگر‌ها و حسگر‌های واقعیت افزوده، موفق به جذب سرمایه 38 میلیون دلاری شده است. پیکسلیجنت (Pixelligent) بیشتر به دلیل فناوری انحصاری خود برای سنتز نانومواد شهرت دارد. این روش که «PixClearProcess» نام دارد، تجزیه مواد بزرگتر به موادی با اندازه‌های نانویی را ممکن می‌سازد. این جذب سرمایه که از...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هفته پژوهش و سومین هفته از آذر نه‌فقط مجالی برای تجلیل از برترین پژوهشگران و فناوران، که عرصه‌ای برای معرفی دستاوردهای آنان طی یک سال گذشته و ارج‌گذاری به روحیه جست‌وجوگری و نوآوری است.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - معاون وزیر علوم و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: سهم ایران از کل مقالات دنیا در سال 1400، حدود 2 درصد و سهم ایران از مقالات قابل استناد دنیا نیز 3.67 درصد بوده است درحالی‌که جمعیت ایران یک درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان امور دانشجویان در اطلاعیه‌ای درباره بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اراک و خوارزمی اعلام کرد: از ابتدای بروز این بیماری، اقدامات نظارتی و پیگیری مسائل به وجود آمده در این دانشگاه‌ها را دنبال کرده و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج پژوهش‌ها در حوزه تولید مواد حساس‌شونده به نور خورشید و نانوساختارهای مناسب برای خالص‌سازی گاز طبیعی، در نشریه کانادایی «مهندسی شیمی» و نشریه‌های معتبر انتشارات الزویر مانند «نشریه علم و فناوری سوخت و انرژی» و «نشریه فناوری تفکیک و خالص‌سازی» منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج پژوهش جدید محققان به این پرسش پاسخ می دهد که چرا ایمنی‌درمانی برای بسیاری از افراد مؤثر نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی از تصویب آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان تا پایان آذرماه جاری خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم گرامیداشت روز دانشجو، 16 آذر در دانشگاه‌های سراسر کشور با برگزاری نشست ها، مناظره‌ها و سخنرانی‌ها با همت تشکل‌های دانشجویی برگزار می‌شود. ویژه برنامه روز دانشجو نیز چهارشنبه 16 آذر با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.