دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر و دانشگاه شیراز بر پایه ویرایش و رتبه‌بندی جهانی پایداری کیواس "QS Sustainability Rankings 2023" در فهرست 700 دانشگاه و مؤسسه علمی برتر جهان قرار گرفتند که در زمینه توجه به توسعه پایداربه ویژه در زمینه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی سرآمد هستند. بر پایه ویرایش 2023 نظام رتبه‌بندی جهانی پایداری کیواس که در سال 2022 میلادی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم محکومیت حمله تروریستی داعش به شاهچراغ و همدردی با خانواده‌های شهیدان این واقعه با حضور جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان برپا شد، عزاداران پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر بر مزار شهدای گمنام دانشگاه حاضر شدند و پس از قرائت قرآن، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه سخنرانی کرد. سخنرانی به انتهای خود نرسیده بود که خبر رسید عده‌ای...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک گروه تحقیقاتی در ایران موفق به تولید کیت‌های مختلف در زمینه دامپزشکی و تأمین کیت‌های متفاوت در حوزه‌های درمان به‌خصوص سلول‌های بنیادی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صدای اذان ظهر که بلند می‌شود، مسجد کم‌کم شلوغ می‌شود و دانشجویان از گوشه و کنار خودشان را به نماز جماعت می‌رسانند. کنار درب ورودی مسجد را سیاه‌پوش کرده‌اند به همراه شمع و عکس‌هایی از شهدای شاهچراغ. بعد از نماز، همه جلوی مسجد جمع می‌شوند و دسته‌ی عزاداری حرکت می‌کند. پلاکارد‌ها و عکس‌هایی از صحنه‌های خونین شاهچراغ و محکومیت اغتشاشات در دستان افراد...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گروهی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت و توزیع دستگاه‌هایی شدند که با وجود تحریم‌ها، نقش اساسی در صنعت برق و حیات آن ایفا می‌کنند. این دستگاه‌ها یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی با حضور 240 شرکت فناور در این حوزه خبر داد و گفت: چالش های این حوزه به فناوران معرفی می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون آموزشی و مهارتی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از پذیرش بیش از 13 هزار دانشجو و آغاز فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی از آغاز سال تحصیلی جاری در این واحد خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران با حضور مهدی سیف‌سهندی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی در روز یکشنبه 8 آبان برگزار شد. سیف سهندی با اشاره به شرکت کنندگان این جشنواره گفت: در این جشنواره عرضه فناوری‌های گیاهان دارویی به نمایش گذاشته خواهد شد و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاقی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد: ورود تعدادی از دانشجویان خاطی به این دانشگاه تا تعیین تکلیف پرونده انضباطی آنها ممنوع شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، با پیگیری‌های متعدد مدیران دانشگاه محمد نژاد ورودی 97 مهندسی هوافضا و علیرضا آزاد دانشجوی ورودی 96 علوم کامپیوتر به قید وثیقه آزاد شدند. طبق اعلام روزنامه شریف تمام بازداشتی‌های شریف در وقایع اخیر آزاد شدند.

خبرگزاری مهر

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ممنوع الورودی تعدادی از دانشجویان به دلیل تداوم رخدادهای خارج از اخلاق و ادب و اخلال در فرایندهای دانشگاه خبر داد.