دوشنبه 16 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

امین فرهنگ استاد نجوم دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره ساخت رصدخانه ملی ایران گفت: اجرای طرح اولیه این پروژه تقریبا از 20 سال پیش آغاز شده بود؛ مکان یابی رصدخانه و طراحی تفضیلی آن شروع شده بود و مراحل ساخت سال گذشته به پایان رسید. امسال مسئله لایه نشانی شیشه تلسکوپ و منتقل شدن به سایت اصلی انجام شد و عملا اولین نورگیری صورت گرفت. این پروژه یک پروژه کلان...

خبرگزاری مهر

جزئیات نوزدهمین دوره فراخوان جذب هیات علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد. تمامی مراحل فراخوان و ثبت نام در این دوره به صورت اینترنتی انجام می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - داوطلبان آزمون سراسری 1402 می‌توانند با مراجعه به «پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور» برای شرکت در نوبت اول این آزمون ثبت‌نام کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ثبت نام مرحل اول آزمون سراسری 1402 از شب گذشته آغاز شده و داوطلبان می‌توانند تا 14 آبان ماه برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. با توجه به تغییرات کنکور سراسری از سال 1402 و دو مرحله‌ای شدن آن دفترچه راهنمای ثبت نام برای داوطلبان در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. بر اساس این گزارش، آزمون سراسری امسال با تغییراتی همراه است که از...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت فناور مستقر در پارک فناوری پردیس موفق به بومی‌سازی مواد اولیه سوپرآلیاژها CRA (فولادهای ضدزنگ آستنیتی سری 300) یا همان فلزات مقاوم به خوردگی، از اقلام 10 گانه استراتژیک کاربردی در صنایع مختلف مانند نفت شد. نیاز کشور به این مواد پیشتر ازطریق منابع خارجی با صرف هزینه‌های بالا تامین می‌شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «جهش» اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری، طرحی استانی به ابتکار مدیران پارک علم و فناوری استان قم بود که امسال با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت سراسری و با هدف همراهی بخش هنر و رسانه با فناوری برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

ثبت نام مرحله اول کنکور 1402 از امروز 8 آبان آغاز شد و داوطلبان تا 14 آبان فرصت دارند با مطالعه راهنمای آزمون در سیستم جامع آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) طی نامه‌ای به حق بین، سرپرست این دانشگاه از وادادگی صورت گرفته در برابر دانشجویان هنجارشکن انتقاد کرد. متن این نامه به شرح زیر است: باسمه تعالی همانطور که مستحضرید در تاریخ 3 آبان 1401، دومین بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س)، در پی هتاکی به مبانی اسلام و محکومیت هر نوع سکوت در مقابل آشوبگریها...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با انتشار دو اطلاعیه‌، ضمن ارائه توضیحاتی درباره حوادث امروز (یکشنبه) این دانشگاه، از برقراری کلاس‌های آن طبق روال عادی خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با حضور حجت‌الاسلام پناهیان و جمعیت گسترده‌ای از دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار گردید. در پایان این مراسم و پس از اقامه نماز جماعت دانشجویان انقلابی حاضر در مراسم شعار هایی را سر دادند و نهایتا تقابلی میان دوگروه از دانشجویان شکل گرفت. در لحظاتی که تنش و تشنج به اوج خود رسیده بود و هر...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی از نهادهای مسئول، گفت: معاونت حقوقی تمام ظرفیت‌های خود را برای حل و فصل مشکلات در حد توان و اختیارات خود به کار می برد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اتفاقات و التهابات اخیر در بسیاری از دانشگاه‌های کشور نشان می‌دهد که با تکرار فحاشی در دانشگاه‌ها، سناریویی برای ابتذال دانشگاه، افزایش عصبانیت، خشونت و کشته‌سازی طراحی شده است؛ نقشه‌ای که اهداف و پشت‌پرده‌های آن، هر روز بیشتر از دیروز عیان می‌شود.