پنج‌شنبه 19 مهر 1403

آموزش بیش از 12 میلیون فرهنگی در طرح کنترل وزن دانش آموزان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آموزش بیش از 12 میلیون فرهنگی در طرح کنترل وزن دانش آموزان

تهران - ایرنا - معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: 12میلیون و 517 هزار و 902 معلم و فرهنگی تحت آموزش چگونگی مداخلات موثر در طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار گرفتند.

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط‌عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اطلاعیه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان بطور رسمی از سوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش صادر شد.

در این اطلاعیه آمده است: به دنبال همکاری تمامی فرهنگیان در طرح کوچ و نیاز به آموزش کلیه پرسنل آموزشی کشور، 18ساعت آموزش ضمن با موضوع آشنایی با بسته تحولی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم، با کد 99506814 برگزار شد که طی آن 12میلیون و 517هزار و 902 نفر / ساعت معلم و فرهنگی، مشتمل بر مدیران، معلمین، معاونین مدارس کشور، تحت آموزش چگونگی مداخلات موثر در طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار گرفتند.

همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در این دوره ضمن خدمت، سرفصل‌ها و موضوعاتی چون آشنایی با عوارض چاقی و اضافه وزن در دانش‌آموزان، اهمیت و ضرورت طرح، راه‌های پیشگیری، فعالیت‌های ورزشی مناسب، آشنایی با تغذیه سالم دانش‌آموزان، اجرا و کنترل فعالیت‌های بدنی دانش‌آموز در منزل، فعالیت‌های مدرسه‌ای به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

در بخش پایانی این اطلاعیه تاکید شده است: دوره آموزش ضمن خدمت برای مداخلات موثر تحت عنوان "نحوه ارزیابی، غربالگری و اجرای مداخلات در پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان" برای کلیه عوامل اجرایی و نظارتی این پروژه با 16ساعت آموزشی و با کد 99506827 بر روی سامانه LTMS فرهنگیان کشور قرار گرفته و در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش بسته محتوای علمی برای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تدوین کرد و این پروژه را با یاری معلمان، دبیران، مدیران مدارس، مراقبان، دبیران تربیت بدنی و روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها از یک ماه گذشته کلید زده است.

بر اساس طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار است از 3 آبان تا 30 بهمن ماه برنامه هایی در زمینه راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی، برای دانش آموزان اجرایی شود. همچنین از دوم تا هشتم اسفند انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*