پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آیت‌الله یزدی سیاست‌مداری دین مدار بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیت‌الله یزدی سیاست‌مداری دین مدار بود

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان سمنان در پیامی به مناسبت درگذشت آیت الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری وی را سیاست‌مداری دین مدار در عرصه سیاست خواند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز پنجشنبه با ارسال پیامی به محضر رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت آیت الله یزدی تاکید کرد: شخصیت سترگ، عالم مجاهد، شجاع و انقلابی نظام اسلامی، یار صدیق امام خمینی (ره)، فقیه فقید و گرانقدر آیت الله یزدی پس از یک عمر تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر در سنگرهای انقلاب اسلامی که مرزهای عقیده را دیده بانی می کرد سرانجام دیدگان تیزبین خود را بر هم نهاد و رخ در نقاب خاک کشید و از این خاک دان فانی به جهان باقی رحلت کرد. وی در ادامه پیام خود آورده است: ایشان در عرصه سیاست، سیاست‌مداری دین مدار و در کسوت خطیب جمعه، با زبانی گویا و قاطع در خط مقدم دفاع و صیانت از مقام ولایت و ارزش های والای حاکمیت اسلامی مستحکم و با صلابت گام برداشت و در کرسی تدریس استادی زبردست بود که آثار فقهی ارزنده ای را از خود بر جای گذاشت، در خبرگان امت، لیاقت خویش را به اثبات رساند و در قضا خدمات شایان توجهی را ارائه داد. آیت الله شاهچراغی آورده است: اینجانب از سوی مردم شهیدپرور و انقلابی، علما، ائمه جمعه، حوزه های علمیه، شاگردان و مریدان و دوستداران آن عالم وارسته در استان سمنان به محضر آن مقتدا و رهبر حکیم و فرزانه، مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه قم و جامعه مدرسین حوزه و بیت مکرم و فرزندان ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با معصومین را برای آن فقید سعید مسالت دارم.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح روز چهارشنبه 19 آذرماه جاری در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت‌الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتاب‌ها و مقالات بسیاری ازجمله بیش از 40 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت‌الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

*س_برچسب‌ها_س*