دوشنبه 2 مهر 1403

ابلاغ اساسنامه شورای راهبری پناهگاه زیست‌کره میانکاله

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ابلاغ اساسنامه شورای راهبری پناهگاه زیست‌کره میانکاله

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: با دستور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، اساسنامه شورای راهبری پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله به استانداران گلستان و مازندران ابلاغ شد.

محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس این اساسنامه، از این پس استان گلستان نیز در خصوص تصمیمات مربوط به پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله سهیم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، ریاست این شورای راهبردی را بر عهده دارد، افزود: استانداران گلستان و مازندران، معاونین محیط زیست دریایی و تالاب‌ها و محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، نمایندگان مجلس، مدیران کل حفاظت محیط زیست، نماینده سمن‌ها، جوامع محلی و صاحب‌نظران دانشگاهی دو استان عضو این شورا هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه دبیر این شورا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست است، خاطرنشان کرد: در این رابطه کمیته‌ای فنی نیز که نقش مشورتی دارد، متشکل از صاحب‌نظران و فرمانداران شهرستان‌های مجاور در استان‌های گلستان و مازندران ایجاد شده است.

کنعانی با بیان اینکه نقش جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد در مدیریت میانکاله افزایش می‌باید، گفت: این شورا به استناد بند "ط" ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه کشور و در راستای عمل به برنامه حفاظت و مدیریت مناطق چهارگانه محیط زیست جهت بهبود مدیریت پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با رویکرد بهره‌برداری از ظرفیت‌های داوطلبانه و مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، پناهگاه حیات‌وحش و ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله با مساحتی بالغ‌بر 68 هزار و 800 هکتار در جنوب دریاچه خزر و در محدوده جغرافیایی استان‌های گلستان و مازندران واقع شده است.

انتهای پیام