سه‌شنبه 10 مهر 1403

اتمام سدهای نیمه‌تمام راهکار اساسی توسعه آذربایجان‌غربی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اتمام سدهای نیمه‌تمام راهکار اساسی توسعه آذربایجان‌غربی است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کشاورزی‌بودن بخش زیادی اقتصاد استان، اتمام سدهای نیمه‌تمام راهکار اساسی برای توسعه این استان است.

سیدسلمان ذاکر روز شنبه در بازدید از سد نازلوچای ارومیه با اشاره به اینکه یکی از مطالبات نمایندگان ارومیه شروع دوباره عملیات اجرایی این سد است، افزود: از وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان درخواست داریم برای این پروژه تامین اعتبار کنند تا این سد به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: سد نازلو، مخزنی و خاکی و یکی از بزرگترین سدهای کشور بوده که با افتتاح آن، 100 هزار هکتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سد می تواند 360 میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره کند، بیان کرد: کانال‌کشی این سد از منطقه قره‌باغ و نوشین شهر کار شده و طرح و ساخت این سد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در این راستا، میلیاردها ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام ذاکر افزود: با اتمام این سد می توان آب را کنترل کرده و بخش های نازلو و انزل را تحت پوشش سامانه آبیاری و زهکشی آن قرار داد.

وی اضافه کرد: بیش از 100 هکتار از اراضی این شهرستان به دلیل نبود آب از بین رفته و با احیای این سد می توان دوباره این زمین ها را زیر کشت برد.

به گزارش ایرنا، منطقه نازلو در غرب و شمال غربی شهرستان ارومیه واقع شده و مرکز آن، شهرستان نوشین شهر است.

عملیات احداث این سد در راستای احیای دریاچه ارومیه متوقف شده است.

*س_برچسب‌ها_س*