دوشنبه 9 مهر 1403

اجرای 40 برنامه محوری گرامی‌داشت چله دفاع مقدس در مازندران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای 40 برنامه محوری گرامی‌داشت چله دفاع مقدس در مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری 40 برنامه محوری با شعار " ما قوی هستیم " در چهلمین سال گرامی‌داشت دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمیه قاسمی طوسی ظهر روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته بانوان ستاد دفاع مقدس در فرمانداری ساری با بیان اینکه برنامه‌های محوری امسال از سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شده است، گفت: شهدای‌مدافع حرم و مدافع سلامت در تمامی هفته‌های پیش رو از موارد قابل توجه در برنامه‌های ستاد گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه همه گروه‌ها در برنامه‌های چهلمین سال گرامی‌داشت دفاع مقدس، مورد توجه است، افزود: برای کودکان و نوجوانان هم برنامه‌های ویژه تدوین شده تا آرمان‌های دفاع مقدس به این نسل تبیین شود.

ابن مسئول با اشاره به تشکیل 17 کمیته در ستاد گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس، گفت: در همه کمیته‌ها بانوان نقش فعال و پررنگی دارند.

طوسی یکی از برنامه ها مرتبط با بانوان را رونمایی از کتاب جامع اسنادی از نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوی اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مازندران اعلام کرد.

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: به دلیل وضعیت کشور در شیوع ویروس کرونا و شهدای سلامت که بتازگی به فیض شهادت نائل آمده‌اند، دیدار با خانواده شهدای سلامت از برنامه‌های اولویت‌دار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اظهار داشت: با شیوع کرونا در کشور، اغلب برنامه‌های کمیته بانوان ستاد گرامی‌داشت چهلمین سال دفاع مقدس در فضای مجازی و به شکل وبینار خواهد بود و انتظار ما این است برنامه‌ها به سمت محورهای تعیین شده باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال اجرای برنامه‌های شعاری و نمایشی نیستیم، افزود: تاکید ما بر پررنگ بودن نقش و آگاهی بانوان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

طوسی گفت: مشاوران بانوان و خانواده دستگاه‌های اداری استان نسبت به معرفی اورژانس اجتماعی و کارکردهای آن اطلاع‌رسانی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که لایحه حمایت از خانواده، از بازدارندگی کافی برای پیشگیری از آسیب به بانوان و خانواده برخوردار باشد.

*س_برچسب‌ها_س*