جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجلاس معاونان تحقیقات دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اجلاس معاونان تحقیقات دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می شود

گردهمایی سالیانه معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تاریخ 17 تا 18 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

گردهمایی سالیانه معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تاریخ 17 تا 18 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نخستین نشست شورای مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و رئیس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی برگزار شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در صورتی می‌توانیم به سمت پژوهش‌های محصول محور حرکت کنیم که نتایج آن را منتشر کنیم. در مقاله نویسی هدف انتشار و به اشتراک گذاری آن جهت دسترسی دیگر متخصصان است.

وی با اشاره به اینکه 462 عنوان مجله پژوهشی در حال حاضر منتشر می‌شود، گفت: به جای اینکه مجله جدید تاسیس و راه‌اندازی شود باید کیفیت همین مجلات موجود بررسی شود و از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری به عمل آید و سپس با تاکید بر کیفیت مجلات دیگر یاری کنیم تا آنها در سطح بین‌المللی مطرح شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: بدون تردید به مقاله و چاپ آن در نشریات و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی احتیاج داریم ولی باید از این مرحله عبور کنیم و پژوهش‌ها را به سمت رفع نیاز کشور و رسیدن به ثروت ملی هدایت کنیم.

یکی از محورهای این نشست به برنامه‌ریزی و الزامات برگزاری گردهمایی سالیانه معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اختصاص داشت. این نشست در روزهای 17 تا 18 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

رویکردهای معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به توسعه تحقیقات و فناوری حوزه سلامت، کلیات برنامه های مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات؛ بازارایی تاسیس مراکز تحقیقاتی در قالب کارگروهی، بازنگری فرآیند ارزشیابی دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در قالب کارگروهی و معرفی منابع و ظرفیت های مالی در توسعه تحقیقات و فناوری از محورهای این نشست است.

همچنین برنامه های آتی و توسعه ای در حوزه تحقیقات و فناوری سلامت، گزارش برنامه های دفتر توسعه فناوری سلامت، بررسی موارد مرتبط با توسعه فناوری، گزارش مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی از دیگر محورهای این نشست است.