چهارشنبه 18 مهر 1403

احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی

همتی مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به وضعیت جوی استان زنجان در سه روز آینده استان زنجان گفت: هوای استان زنجان در سه روز آینده بارانی بوده و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول همتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به هشدار نارنجی برای وضعیت جوی استان زنجان اعلام شده است اظهار کرد: بارندگی‌ها بعد از روز پنج‌شنبه در استان زنجان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی به مدت سه روز در استان زنجان فعال خواهد بود بیان کرد: بارش‌های همراه به صورت رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و احتمال تگرگ نیز در برخی مناطق وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان این بارش‌های تمام مناطق استان به ویژه شرق و جنوب استان زنجان فرا می‌گیرد افزود: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

وی با تاکید براینکه این اطلاعیه به دستگاه‌های بحرانی استان ابلاغ شده است بیان کرد: همچنین احتمال آسیب در اثر رعد و برق‌های شدید، آسیب به تاسیسات شهری و روستایی در اثر وزش بادهای نسبتا شدید نیز وجود دارد.

همتی بیان کرد: توصیه می‌شود مردم از از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین توصیه می‌کنیم مردم در ارتفاعات و فضاهای باز خودداری کنند تا از خطرات احتمالی رعد و برق در امان بمانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این بارش‌های از روز پنج شنبه آغاز شده و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /